پنس: ترامپ، اردوغان را به توقف خشونت در سوریه فراخواند

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران آنلاین:معاون رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد دونالد ترامپ در گفتگویی تلفنی از همتای ترکیه ای خود خواسته است خشونت را در سوریه انتها دهد و آتش بس اعلام کند.

پنس: ترامپ، اردوغان را به توقف خشونت در سوریه فراخواند

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اظهار کرد: ترامپ از رجب طیب اردوغان (همتای ترکیه ای خود) خواست با نمودها در سوریه وارد مذاکره گردد.

او اعلام کرد، ترامپ در تماسی با رجب طیب اردوغان از او خواست فورا دست از حمله بردارد، به خشونت ها انتها دهد و پشت میز مذاکره بنشیند.

پنس در محوطه کاخ سفید به ترکیه اخطار داد که تحریم ها ادامه خواهند یافت و شدیدتر خواهند شد مگر آن که ترکیه آتش بسی فوری را اجرا و خشونت را متوقف کند و با مذاکره برای رسیدن به راه حلی درازمدت در خصوص مسائل مربوط به مرز ترکیه و سوریه موافقت کند.

او گفت: ترامپ در گفت وگوی تلفنی دوشنبه 22 مهر با اردوغان بر این موضوع پافشاری کرد.

پنس بار دیگر تاکید نمود که آمریکا چراغ سبزی برای حمله ترکیه به سوریه نشان نداده است.

معاون رئیس جمهور آمریکا در حالی این اظهارات را مطرح می نماید که قرار است به زودی برای مساعدت در زمینه میانجی گری بین آنکارا و نمودها به ترکیه سفر کند.

پنس فاش کرد، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی به او ملحق شده اند و ترامپ تعهدی ثابت دریافت نموده مبنی بر این که ترکیه هرگز به شهر کوبانی (عین العرب) سوریه؛ جایی که نیروهای کرد زیادی حضور دارند، حمله نخواهد کرد.

پنس اضافه نمود، او و اوبراین در اسرع وقت راهی آنکارا می شوند و تحریم های اعلام شده همچنان ساری و جاری خواهند بود و حتی بدتر و سخت تر هم خواهند شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22190

به "پنس: ترامپ، اردوغان را به توقف خشونت در سوریه فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنس: ترامپ، اردوغان را به توقف خشونت در سوریه فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید