وزیر جدید اتحاد کره جنوبی منصوب شد

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهور کره جنوبی لی این یونگ قانون گذار حزب حاکم را که در امور صلح فعالیت داشته به امید بهبود روابط با همسایه شمالی به عنوان وزیر جدید اتحاد دو کره منصوب کرد.

وزیر جدید اتحاد کره جنوبی منصوب شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی لی این یونگ سیاستمداری را که 4 دوره قانون گذار از حزب حاکم بوده، امروز دوشنبه به عنوان وزیر جدید اتحاد دو کره منصوب کرد.

سخنگوی کاخ آبی، کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، در متنی خطاب به خبرنگاران این انتصاب را تایید و بیان کرد کار وی از همین امروز شروع شده است.

این سیاستمدار از حزب حاکم دموکرات کره جنوبی که راهنمایی نمایندگان حزب خود در مجلس این کشور را برعهده داشت، اوایل ماه میلادی جاری برای تصدی این سمت نامزد شد. رئیس جمهور کره جنوبی امیدوار است لی بتواند نقشی موثر در بهبود روابط سئول-پیونگ یانگ ایفا نماید. بنابر گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وزیر اتحاد جدید مدت ها در فعالیت های مرتبط با صلح مشغول بوده است.

پیش از این وی پیشنهاد نموده بود سئول و واشنگتن برای جلب نظر پیونگ یانگ جهت از سرگیری مذاکرات خلع سلاح شبه جزیره کره، رزمایش های نظامی مشترک را فعلا به تعویق بیاندازند.

لی در جلسه رأی اعتماد مجلس کره جنوبی به خود، گفت عقب انداختن یا کاهش مقیاس رزمایش های نظامی مشترک با آمریکا که قرار است از ماه آینده میلای شروع گردد، می تواند کره شمالی را به در نظر دریافت بازگشت به میز مذاکره ترغیب کند.

وی در این باره شرح داد: اگر رزمایش ها طبق برنامه ریزی انجام گردد، عکس العمل کره شمالی محکم خواهد بود اما اگر کلا به تعویق بیافتند، ممکن است آن را به عنوان یک پیغام تازه در نظر بگیرند.

تنش ها در شبه جزیره کره در هفته های گذشته تشدید شده است. کره شمالی که درباره اقدامات تبلیغاتی کره جنوبی در نواحی مرزی چندین بار هشدار داده بود، به تازگی دفتر ارتباطات میان دو کره را منفجر و تخریب کرد تا پیغام هشداری به سئول ارسال نموده باشد.

بحث مربوط به توافق انتها جنگ کره در مذاکرات میان رهبران آمریکا و کره شمالی نیز مطرح شده بود که با شکست روبرو شد.

تشدید تحرکات برای از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ در حالی انجام می گردد که از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، او دو بار در نشستی رسمی (ابتدا در سنگاپور و بار دوم در ویتنام) با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شرکت کرد و دو طرف یک بار هم در منطقه غیرنظامی دو کره دیداری غیر رسمی ترتیب دادند.

دیدارهای سران آمریکا و کره شمالی نتوانست به توافق در زمینه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، انتها رسمی جنگ در شبه جزیره کره و توقف تحریم های آمریکا و سازمان ملل علیه کره شمالی کمکی کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 56836

به "وزیر جدید اتحاد کره جنوبی منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر جدید اتحاد کره جنوبی منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید