معلم کارآفرین مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش شد

به گزارش مهسان بلاگ، تهران-خبرنگاران-حدود ده سال قبل هنوز کارش معلمی بود. در یک مقطعی کارآفرینی را شروع کرد. کاری که اگر فعالیتش را در آن ادامه می داد الان صاحب برند بود، اما از یک جایی به بعد تصمیم گرفت دوباره در آموزش و پرورش مشغول به کار گردد، این بار در سمتی تاثیرگذارتر و بهتر. این برشی کوتاه از زندگی زنی است که این روزها مدیر کلی امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش را برعهده دارد.

معلم کارآفرین مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش شد

تخصص اصلی اش کارآفرینی است و رساله دکتری اش را هم در زمینه ارائه الگوی کارآفرینی به دانش آموزان دبیرستانی نوشته است. سال ها در حوزه آموزش این مهارت فعال بوده و به گفته خودش کاملا اشراف دارد که چقدر حوزه کارآفرینی و آموزش آن به نوجوانان اهمیت دارد.

مدیرکل امور زنان و خانواده آموزش و پرورش روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران در باره اهمیت کارآفرینی و شناساندن آن به دانش آموزان گفت: اگر من چند سال قبل، کار خود را در موسسه کارآفرینی و آموزش کار به نوجوانان ادامه می دادم، قطعا به پیروزیت می رسیدم و در حال حاضر یکی از برندهای مطرح و پیروز کشور بودم.

اما از آن جایی که من معلم بودم و پیشنهادهای شغلی در این حوزه زیاد بود، یک روز تصمیم گرفتم آن کار را رها کنم و در وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار شوم. دلیل هم داشتم. عشق و امید من این بود که بتوانم زمینه آموزش کارآفرینی و تغییر نگرش دانش آموزان را در وسعتی بیشتر از موسسه کارآفرینی خودم فراهم کنم.

فرحناز مینایی پور پس از این که موسسه کارآفرینی اش را به حالت نیمه تعطیل درآورد، فعالیتش را در وزارت آموزش و پرورش به عنوان مدیر کل زنان و خانواده آغاز کرد.

او در ادامه گفت: ما باید به دانش آموزان یاد بدهیم که چطور از علومی که در مدرسه یاد می گیرند، در راستای کسب و کار استفاده نمایند و پول دربیاورند.

مینایی پور معتقد است، استفاده از کلمه پولدار و پول درآوردن اصلا چیزی بدی نیست: همه درس می خوانند و نیت شان این است که در رشته هایی مانند پزشکی، وکالت و مهندسی ادامه تحصیل بدهند چون نگاه شان این است که فعالیت در چنین مشاغلی برای شان ثروت کسب می نماید.

وی اضافه نمود: افراد اگر به واسطه شغل شان پولدار شوند، محله شان پولدار می گردد، شهرشان پولدار می گردد، کشورشان پولدار می گردد و در نهایت می توان قدم های باصلابتی را در عرصه توسعه برداشت. ما باید به بچه ها یاد بدهیم که چطور از دانشی که در سال های مدرسه به دست می آورند در جهت کسب درآمد و ثروت استفاده نمایند. در کل 12سالی که بچه ها درس می خوانند، هیچ کس این کلمه را برای شان تکرار نمی نماید.

مینایی پور در حالی این حرف را می زند که خودش پولدار شدن را رها کرد و در آموزش و پرورش مشغول به کار شد.

او می گوید: هدف من این بود که نوجوانان راه و رسم کسب درآمد را یاد بگیرند. احساس کردم می توانم در آموزش و پرورش اثرگذارتر باشم. در دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش، ما به این امید فعالیت می کنیم که بتوانیم فرهنگ کارآفرینی را در بین دانش آموزان رواج بدهیم.

او با تاکید بر این مسئله گفت: زمانی که زمینه شکل گیری همکاری با سازمان فناوری اطلاعات ایران فراهم شد، ما نیز همراه شدیم به این امید که نگرش کارآفرینی را بین بچه ها رواج دهیم. همکاری که با این سازمان داریم در حال حاضر خاتمه هفته های کارآفرینی در مدارس است. دانش آموزان علاقمند در این رویدادهای دو روزه شرکت می نمایند تا بیاموزند که چطور خلق ایده نمایند، آن را به مرحله اجرا برسانند و حتی کسب درآمد نمایند.

وی اضافه نمود: با توجه به تخصصی که در زمینه کارآفرینی دارم و موانع آن را کاملا می شناسم، معتقد هستم آموزش و پرورش در قبال بچه ها دو وظیفه مهم دارد. اول ایجاد تغییر نگرش دانش آموزان به دنیای کار باشد و این که کاری کنیم تا باور نمایند دانشگاه نباید آمال و آروز همه آدم ها باشد. گاهی می توان با دیپلم هم راستا پول درآوردن را پیدا کرد.

او در ادامه گفت: گاهی اوقات تحصیلات دانشگاهی باعث می گردد آغاز کردن از صفر برای افراد سخت گردد. همه بیشتر به دنبال یک میز و جایگاه هستند که پشت آن بنشینند. اگر بچه ها را به سمتی راهنمایی کنیم که پس از دریافت دیپلم دنبال کار بروند، پیروز تر خواهند شد. در کنار کار می توانند تحصیل نمایند، این دو مانع یکدیگر نمی شوند.

وی در ادامه گفت: ما امروز زنان و مردان کارآفرین پیروز بیشماری داریم که در تعریف راستا پیروزیت شان می گوید کارشان را با تی کشیدن، جارو کردن، چای ریختن، جواب تلفن دادن و کارهایی از این دست آغاز کردند اما الان تبدیل شده اند به برندهای پیروز مانند تخفیفان و شرکت های برتر. ما باید همین را به بچه ها انتقال بدهیم تا دانش آموزان در این راستا قدم بردارند.

وی گفت: اگر در دانش آموزان مقطع دهم و یازدهم تغییر نگرشی که از آن صحبت کردیم نهادینه گردد، آن ها برای کنکور آگاهانه درس می خوانند و رشته تحصیلی شان را هم آگاهانه انتخاب می نمایند. نگرش آموزش و پرورش عموما بر مبنای تعلیم و تربیت است، خیلی کارآفرینی مالی مدنظرشان است. اگر بتوانیم دانش آموزان را متوجه راستا مالی کارآفرینی کنیم قطعا در هدفی که آن را مدنظر داریم، به پیروزیت خواهیم رسید.

مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش معتقد است جایگاه های دولتی پر شده اند، جایگاه وجود ندارد که نسل جدید روی آن بنشیند. قرار هم نیست جایگاه دیگری به این جایگاه ها اضافه گردد.

وی توضیح داد که ما اگر این طرز تفکر را به بچه ها آموزش دهیم شاید بتوانند راحت تر به آینده شغلی شان فکر نمایند. در غیر این صورت بچه ها در آینده درگیر معضل بیکاری می شوند. ما از الان باید به آن ها آموزش بدهیم که کار دولتی برای تان وجود ندارد. باید برای خودتان جایگاه بسازید.

علمی **9207** 1200

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8534

به "معلم کارآفرین مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلم کارآفرین مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید