مشکل مطلوبیت کلر در آب شادگان همچنان وجود دارد

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در حوزه روستایی تابعه این دانشکده به ویژه در شادگان مشکل مطلوبیت کلر و مطلوبیت میکروبی و ظاهری آب همچنان وجود دارد، گفت: این موضوع باعث می گردد بسیاری از شهروندان به کارگاه های آب شیرین کن روی بیاورند و بعضا این کارگاه ها استاندارد نیستند و این موضوع می تواند مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند.

مشکل مطلوبیت کلر در آب شادگان همچنان وجود دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر شکراله سلمان زاده امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای سلامت خوزستان اظهار کرد: بحران آبِ چند سال گذشته در آبادان که به علت کدورت زیاد آب اتفاق افتاده بود را همه به یاد دارند. مشکل اصلی که در این شهر وجود دارد به دلیل کدورت آب و نبود مطلوبیت ظاهری آب است.

وی اضافه نمود: الزاما کلر نامطلوب به معنی کلر صفر و پایین نیست بلکه کلر بالا نیز می تواند موجب نامطلوبیت کلر شبکه آب گردد. نبود مطلوبیت کلرسنجی بیشتر به دلیل بالا بودن کلر است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اعلام کرد: در حوزه روستایی تابعه این دانشکده به ویژه در شادگان مشکل مطلوبیت کلر و مطلوبیت میکروبی و ظاهری آب همچنان وجود دارد. این موضوع باعث می گردد بسیاری از شهروندان به کارگاه های آب شیرین کن روی بیاورند. بعضا این کارگاه ها استاندارد نیستند و این موضوع می تواند مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند. این افراد، خودشان در شبکه توزیع آب کلر را حذف می نمایند و زمانی که میزان کلر غیراستاندارد باشد، آلودگی ثانویه ایجاد می گردد که می تواند مشکل ساز گردد.

سلمان زاده اضافه نمود: امسال در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان بروز بیماری های منتقله از آب نداشتیم. همچنین شناسایی موارد بیماری ناگ در امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و چند موردی که امسال شناسایی شده اند نیز عمدتا در مرز و در زمان بازگشت زائران اربعین حسینی بوده است.

وی مطرح نمود: در حال حاضر مشکل عمده در آبادان، بحث کیفیت و کدورت آب است. همچنین شرایط فاضلاب در آبادان اسف بار است. بیشتر شبکه فاضلاب شهری آبادان، روباز است و در شادگان نیز در این زمینه مشکل زیادی وجود دارد. بارندگی هفته اخیر موجب شده که هنوز آبگرفتگی معابر در آبادان، خرمشهر و شادگان وجود داشته باشد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 27451

به "مشکل مطلوبیت کلر در آب شادگان همچنان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل مطلوبیت کلر در آب شادگان همچنان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید