تاکید برخی از حامیان عبدالله به ابطال نتایج انتخابات و تغییر ساختار نظام افغانستان

به گزارش مهسان بلاگ، در حالی که طرح حکومت مشارکتی تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله نهایی شده است اما برخی از حامیان آن همچنان به ابطال نتایج انتخابات و تغییر ساختار نظام افغانستان تاکید می کنند.

تاکید برخی از حامیان عبدالله به ابطال نتایج انتخابات و تغییر ساختار نظام افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پس از نهایی شدن طرح حکومت مشارکتی عبدالله، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان برای تصمیم گیری درباره این طرح خواستار مهلت شده است.

از سوی دیگر، ذالفقار امید رئیس حزب کار و توسعه و از حامیان تیم ثبات و هم گرایی نیز اظهارداشت که در گفت وگو با صلاح الدین ربانی، رئیس حزب جمعیت اسلامی به توافق رسیده تا موضوعاتی مانند ابطال نتیجه انتخابات، تغییر ساختار نظام و تشکیل حکومت مشارکتی مبتنی بر توافق سیاسی نیز در این طرح گنجانده شوند.

به گزارش هشت صبح، در طرحی که تیم ثبات و هم گرایی آماده کرده است، موضوع ابطال نتیجه انتخابات مطرح نشده است و همین طور موضوع تغییر نظام به زمان پس از تشکیل حکومت مشارکتی موکول شده است.

گفته می شود که در این طرح، ضمن تاکید بر تقسیم مساوی قدرت بین ثبات و هم گرایی و دولت ساز، برای عبدالله سمت صدارت اجرایی در امور مصالحه پیشنهاد شده است.

طرح حکومت مشارکتی عبدالله قرار بود که تا فردا جمعه به ارگ ریاست جمهوری ارسال شود اما تاکید روی گنجانده شدن موضواعات تازه در آن، احتمالا کار را با تاخیر روبرو خواهد کرد.

در طرح گذشته تیم ثبات و همگرایی هم موضوعاتی چون ابطال نتیجه انتخابات و تشکیل صدارت اجرایی پیشنهاد شده بود، اما این طرح از سوی اشرف غنی پذیرفته نشد.

.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45921

به "تاکید برخی از حامیان عبدالله به ابطال نتایج انتخابات و تغییر ساختار نظام افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید برخی از حامیان عبدالله به ابطال نتایج انتخابات و تغییر ساختار نظام افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید