انتقاد لاوروف از دولت آمریکا برای درخواست بودجه مقابله با روسیه

به گزارش مهسان بلاگ، مسکو - خبرنگاران - وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از درخواست دولت آمریکا برای تخصیص بودجه 500 میلیون دلاری برای مقابله با روسیه، آن را اقدامی در جهت تطمیع متحدان واشنگتن در اروپا خواند.

انتقاد لاوروف از دولت آمریکا برای درخواست بودجه مقابله با روسیه

به گزارش خبرنگاران، سرگئی لاوروف روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با کارین کنایسل وزیر خارجه اتریش در پاسخ به پرسشی درخصوص درخواست دولت آمریکا برای تخصیص 500 میلیون دلار در سال آینده برای مقابله با نفوذ روسیه این مطلب را اعلام کرد.

وی ادامه داد: آنچه که در درخواست دولت آمریکا در چارچوب بودجه سال آینده این کشور می بینیم، اقدام دیپلماتیک نیست؛ بلکه رفتاری است که منجر به تهدید یا تحریم می گردد.

وزیر خارجه روسیه گفت: بدیهی است قانونگذاران آمریکایی و اقتصادیات دهندگان (مردم) این کشور باید مشخص نمایند که تا چه اندازه این اقدام با منافع آنها همسویی دارد.

وی ادامه داد: بدیهی است که کشورهایی که دریافت نماینده این یاری سخاوتمندانه می شوند باید در این مورد تصمیم گیری نمایند چرا که گویا آمریکا میخواهد با این اقدام در کشورهای هدف اعمال نفوذ کند.

لاوروف این احتمال را بعید ندانست که کشورهای اروپایی در صورت نپذیرفتن این یاری اقتصادی برای مقابله با روسیه، مورد تحریم آمریکا قرار گیرند.

**اظهارات پمپئو درباره روس نفت فاقد اعتبار است

وزیر خارجه روسیه اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که شرکت دولتی روس نفت روسیه را متهم به خرید نفت از ونزوئلا به رغم تحریم این کشور نموده را فاقد اعتبار و مغایر با قوانین بین المللی خواند.

لاوروف اضافه نمود: پمپئو گفته است که روس نفت باید خرید نفت از شرکت دولتی ونزوئلا را متوقف کند چرا که در غیر این صورت تحریم های آمریکا را نقض نموده است.

وزیر خارجه روسیه با بیان این ضرب المثل روسی که حماقت مسری است، ادامه داد: خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا چندی پیش از شرکت ملی نفت ونزوئلا خواسته بود فروش نفت به کوبا را متوقف کند حال آنکه این خواسته با هیچ قانونی در دنیا مطابقت ندارد.

**سیاست تحریمی آمریکا اعتماد به دلار را از بین می برد

وزیر امور خارجه روسیه گفت: سیاست تحریمی آمریکا پیامدهای منفی در پی دارد ازجمله اینکه اعتماد به دلار را از بین می برد ضمن اینکه تحمیل اراده خود بر دیگران نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ما به شرکای آمریکایی هشدار داده ایم که چنین اقداماتی فرجام نیکی نخواهد داشت.

لاوروف همچنین سیاست های آمریکا درباره خط لوله گاز جریان شاقتصادی 2 که از روسیه به آلمان به وسیله دریای بالتیک کشیده می گردد را غیرقانونی خواند و گفت این رویکرد نیز قوانین بین المللی را نقض می نماید.

**ادعای خروج روسیه از شورای اروپا تحریک آمیز است

لاوروف ادعای بعضی اشخاص مبنی بر تصمیم قطعی روسیه برای خروج از شورای اروپا را تحریک آمیز خواند.

وی اضافه نمود: اقلیتی از کشورهای دارای سیاست های ضدروسی سعی دارند با انتشار اطلاعات نادرست مبنی بر تصمیم روسیه برای خروج از شورای اروپا از یافتن راه حلی برای حل اختلافات میان مسکو و اروپا جلوگیری نمایند.

لاوروف گفت که این ادعا که روسیه می خواهد از شورا خارج گردد نادرست و تحریک آمیز است.

روسیه از دو سال پیش حق عضویت خود به میزان 32 میلیون یورو را به مجمع مجلس شورای اروپا نپرداخته و پرداخت خود را مشروط به لغو تحریم ها در خصوص هیات این کشور در مجمع یاد شده نموده است.

روس ها از سال 2014 حق رای و حضور در پست های شورای اروپا را در پی بروز تنش در روابط با اوکراین از دست داده اند.

اروپام*391*1346**

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6821

به "انتقاد لاوروف از دولت آمریکا برای درخواست بودجه مقابله با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد لاوروف از دولت آمریکا برای درخواست بودجه مقابله با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید