خداحافظی با آلودگی نوری با دروازه های نور

به گزارش مهسان بلاگ، دروازه های نور نام سازه هایی است که به تازگی در هلند از آن ها استفاده می نمایند. روی این سازه ها منشورهایی کوچکی هستند که نور را به گونه ای بازتاب می نمایند که جاده روشن می گردد.

خداحافظی با آلودگی نوری با دروازه های نور

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی خبرنگاران؛ آلودگی نوری یا Light Pollution نوعی آلودگی است که به روشن شدن بیش از حد یک محیط بر اثر نورهای مصنوعی گفته می شود. آلودگی نوری باعث کم دیده شدن ستارگان و اجرام آسمانی در آسمان می شود و مانند تمام انواع دیگر آلودگی، به اکوسیستم آسیب می رساند. محققان در حال یافتن روشی برای کم کردن هر چه بیشتر این آلودگی هستند.

در تمام جاده ها و خیابان ها چراغ هایی هستند که مسیر توسط نوری که از آن ها ساطع می شود، روشن می شود. اما این چراغ ها آلودگی نوری ایجاد می نمایند. به تازگی عده ای راه چاره جذابی برای این مشکل پیدا نموده اند. آن ها چراغ های خیابان جدیدی برای جاده ها طراحی نموده اند.

این چراغ های خیابان با تکنولوژی خاصی از آینده می آیند. جالب ترین نکته این چراغ ها این است که از هیچ نوع انرژی استفاده نمی نمایند. نام این چراغ های خاص و منحصر به فرد دروازه های نور (Gates of Lights) است. دروازه های نور توسط استودیو Roosegaarde طراحی شده اند تا به جاده هایی که هر روز در حال افزایش هستند رنگ و نوری سازگار با محیط زیست بدهند.

هلند جایی است که برای اولین بار این سازه های با مواد انعکاسی یکنواخت در آن ساخته شده اند. این سازه ها از منشورهای کوچک برای بازتاب نور استفاده می نمایند. با این ساختار تنها زمانی که یک وسیله نقلیه از آن جاده عبور می نماید، مسیر روشن می شود. در واقع این سازه ها نوری که از چراغ های ماشین ساطع می شود را در ابعاد بیشتر بازتاب می نمایند در نتیجه کل مسیر روشن می شود. با این روش دیگر نیازی به برق برای روشنایی خیابان ها نخواهد بود. به نظر می رسد که کم کم باید با آلودگی نوری خداحافظی کنیم. تحقیقات نشان می دهد که آلودگی نوری می تواند تاثیرات مخربی بر حیات وحش و آب و هوا بگذارد.

در ادامه فیلم این جاده در هلند را مشاهده می کنید. به نظر شما زیبا نیست؟

بیشتر بخوانید: ربات های انسان نمایی که شما را می ترسانند +فیلم

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2575

به "خداحافظی با آلودگی نوری با دروازه های نور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی با آلودگی نوری با دروازه های نور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید