کروم بوک نو و قدرتمند اچ پی

به گزارش مهسان بلاگ، اچ پی HP، غول فناوری آمریکایی، اخیراً یک دستگاه کروم بوک نو به نام HP Chromebook x2 11 را در کنار یک دستگاه Chromebase AiO معرفی کرده است که از مشخصات قابل توجهی همچون بهره مندی از صفحه نمایش 11 اینچی 2K، پردازنده Snapdragon 7c، پشتیبانی از اتصال LTE و قلم الکترونیکی برخوردار است.

کروم بوک نو و قدرتمند اچ پی

به گزارش خبرنگاران، کروم بوک ها لپ تاپ هایی هستند که سیستم عامل کروم را به جای ویندوز یا مک او اس معمول اجرا می کنند و به همین دلیل نمی توان برنامه های ویندوز یا مک را روی آن نصب کرد با این وجود، می توان افزونه های کروم یا برنامه های اندروید را روی آن نصب کرد تا عملکرد آن را توسعه داد. علاوه بر این، کروم بوک نسبت به لپ تاپ های سنتی قیمت مناسب تری دارد و از آنجایی که کروم بوک ها بیشتر به فضای ذخیره سازی ابری تکیه می کنند دیگر نیازی به هارد دیسک های بزرگ ندارند. همچنین کروم بوک ها کمی کوچکتر از لپ تاپ های سنتی هستند.

کروم بوک ها به ویژه برای کسانی که بیشتر به مرور وب، ارسال ایمیل، کار با برنامه های آنلاین و تماشای فیلم اهمیت می دهند، می تواند گزینه مناسبی باشد. مزایایی چون ارزان بودن، کوچک بودن و دوام بالای این نوع دستگاه ها سبب شده است تا کاربران بسیاری به سمت کروم بوک ها بروند و همین امر بسیاری از سازندگان محصولات الکترونیک را به این عرصه کشانده است. این عررصه رقابتی به نوبه خود، پیشرفت های جالب توجهی را در طراحی و تولید کروم بوک ها ایجاد کرده است که HP Chromebook x2 11 جدیدترین نمونه از ان به تعداد می رود که نه تنها دارای قابلیت های بالایی است بلکه قیمت آن هم به همان اندازه بالا محسوب می شود.

مشخصات و ویژگی های HP Chromebook x2 11

Chromebook x2 11 با بدنه آلومینیومی، دارای پنل 11 اینچی IPS است که از وضوح 1440 در 2160 پیکسل 2K و روشنایی 440 نیت پشتیبانی می کند. همچنین صفحه نمایش این کروم بوک با Gorilla Glass 4 محافظت می شود. دستگاه دارای یک قلم USI است که می تواند به صورت بی سیم شارژ شود. این شارژ را می توان با اتصال قلم به لبه سمت راست Chromebook x2 11 هم انجام داد. این دستگاه علاوه بر این به تراشه Snapdragon 7c در زیر کاپوت مجهز است که از اتصال LTE پشتیبانی می کند. کروم بوک اچ پی Chromebook x2 11 دارای 8 گیگابایت رم LPDDR4x و حداکثر 12 گیگابایت حافظه eMMC خواهد بود.

شرکت اچ پی ادعا می کند که باتری 2 سلولی 32 واتی این کروم بوک می تواند حدود 11 ساعت و 15 دقیقه دوام بیاورد. شارژر 45 واتی به دستگاه اجازه می دهد تا باتری کاملاً خالی دستگاه را عرض 45 دقیقه تا 50 درصد پر کند. به گزارش خبرنگاران، Chromebook x2 11 دارای دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی است و دوربین عقب 8 مگاپیکسلی با میکروفون آرایه دوگانه است. این دستگاه ویژگی های دیگری مانند Wi-Fi 5، بلوتوث 5.0، یک جفت پورت USB-C، شکاف کارت microSD و شکاف نانو سیم کارت (اختیاری) را ارائه می دهد. علاوه بر این، یک صفحه کلید بزرگ هم وجود دارد که می توان آن را به لبه پایینی Chromebook x2 11 متصل کرد. همچنین، پنل پشتی دستگاه دارای یک پایه است که امکان استفاده از آن را در زوایای مختلف تا 170 درجه فراهم می کند.

قیمت HP Chromebook x2 11 با قلم الکترونیکی از 599 دلار آمریکا شروع می شود. این دستگاه در دو نسخه LTE شامل 4 گیگابایت رم به همراه 64 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی و یک مدل Wi-Fi با 8 گیگابایت رم به همراه 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی عرضه می شود. این دستگاه را می توان در رنگ هایی مانند Night Teal و Shade Grey خریداری کرد.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: فرارو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 93581

به "کروم بوک نو و قدرتمند اچ پی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کروم بوک نو و قدرتمند اچ پی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید