کردستان ظرفیت فراوری 3 میلیون تن گندم را دارد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، بهمن مرادنیا ظهر امروز در جشن شکرگزاری گندم (خرمانان) گفت: استان کردستان با وجود منابع غنی و ظرفیت و پتانسیل های بالایی که دارد و همچنین وجود خاک حاصلخیز، اقلیم آب و هوایی مناسب و منابع آبی سرشار می تواند به قطب اصلی فراوری گندم کشور تبدیل گردد و ظرفیت فراوری سالانه گندم استان به 3 میلیون تن برسد.

کردستان ظرفیت فراوری 3 میلیون تن گندم را دارد

وی با اشاره به ضعف استان در حوزه صنعت، اضافه کرد: خوشبختانه بسترهای لازم برای رسیدن به صندلی اول کشور در حوزه فراوری گندم در سال های آینده وجود دارد و می توان با توسعه این بخش زمینه رونق اقتصادی در کردستان را فراهم کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه کسانی که در بخش کشاورزی در دولت مشغول به فعالیت هستند مانند کشاورزان باید سخت کوش و پرکوشش باشند، ادامه داد: از کشاورزان توقع داریم که سخت کوش تر از سال های گذشته در این حوزه ورود نمایند و مدیران نیز با حمایت های خود در این زمینه کوشش بیشتری در راستای توسعه بخش کشاورزی به ویژه در فراوری گندم را داشته باشند.

مرادنیا یادآور شد: کردستان منابع آبی سرشاری دارد اما متاسفانه به دلیل سهل انگاری و کم کاری های گذشته بخش کوچکی از این حوزه به استان اختصاص یافته که به جد به دنبال افزایش منابع آب تخصیصی هستیم.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه با توجه به تفکراتی که در حال حاضر در سطح کشور وجود دارد و مدیریت کلانی که پیگیر این جریان است، به زودی به نتیجه مطلوبی در این زمینه دست خواهیم یافت و سعی می کنیم در سفر آتی وزیر نیرو به استان، این خواسته را محقق سازیم.

استاندار کردستان در سرانجام خاطر نشان کرد: در حال حاضر سالیانه 2.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و باغی در این استان فراوری می گردد که با برنامه ریزی سعی بر افزایش این میزان به 5 میلیون تن داریم و امیدواریم با این کار بتوانیم زمینه درآمدزایی بیشتر برای کشاورزان و همچنین خودکفایی کشور در این بخش را محقق بخشیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1009

به "کردستان ظرفیت فراوری 3 میلیون تن گندم را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردستان ظرفیت فراوری 3 میلیون تن گندم را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید