کاهش محبوبیت ترامپ و باور آمریکایی ها به او به دلیل بحران کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، نظرسنجی دانشگاه مانموث در آمریکا نشان می دهد، محبوبیت دونالد ترامپ در این کشور طی ماه های اخیر به دلیل بحران شیوع کرونا و عملکرد او فرایند افولی داشته است.

کاهش محبوبیت ترامپ و باور آمریکایی ها به او به دلیل بحران کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به موازات عبور تعداد قربانیان کرونا در آمریکا به بالای 71 هزار نفر، نتیجه یک نظرسنجی از کاهش میزان محبوبیت دونالد ترامپ به دلیل عملکرد و اظهارات او در قبال مهار این ویروس حکایت دارد.

به نوشته اسپوتنیک، دانشگاه مانموث که در زمینه انجام نظرسنجی در آمریکا یکی از موسسات معتبر محسوب می شود، روز سه شنبه (دیروز) نتیجه نظرسنجی جدید خود درباره میزان محبوبیت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را منتشر کرد.

نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد که محبوبیت ترامپ بتدریج در ماه های اخیر و در بحبوحه تشدید نگرانی ها درباره مدیریت او بر شیوع ویروس کرونا در آمریکا کاهش یافته است.

مانموث در بیانیه ای در این باره گفت: میزان رضایت شغلی از رئیس جمهور ترامپ باز هم با کاهش روبرو شده چرا که این حس (در بین شرکت کنندگان در نظرسنجی) وجود دارد که هر روز او آنچه درباره ویروس کرونا می گوید، تغییر می دهد.

در ادامه بیانیه آمده است: نظرسنجی دانشگاه مانموث از وجود یک نگرانی گسترده در کشور درباره بازگشایی بیش از حد سریع کشور (از قرنطینه و قوانین مقابله با کرونا) وجود دارد و برای اغلب آمریکایی ها در برداشتنن محدودیت های جاری، اولویت با سلامت عمومی است و نه اقتصاد.

محبوبیت و رضایت شغلی از ترامپ قبل از آغاز شیوع ویروس کرونا در آمریکا در ماه فوریه بین 44 تا 50 درصد در نوسان بود اما در آخرین نظرسنجی مانموث محبوبیت او به 43 درصد کاهش یافته و میزان عدم رضایت به 51 درصد افزایش یافته است.

در نظرسنجی جدید درباره تفاوتها بین اظهارات علنی ترامپ و گزارشهای رسانه ها درباره شرایط شیوع کرونا سوال شده و از شرکت کنندگان در نظرسنجی پرسش شده که آنها به حرف کدام طرف باور دارند؟

مانموث در بیانیه خود در این باره خبر داد: نتیجه نظرسنجی حاکی از این موضوع است که مردم چطور اطلاعات را برای ترسیم و کسب حقایق فیلتر میکنند و به منظور حفظ انسجام ذهنی خودشان درباره تصورات از ترامپ، برخی از اطلاعات را حذف می کنند.

در بخشی از این نظرسنجی از شرکت کنندگان سوال شد، در صورت وجود اطلاعات مغایر بین آنچه ترامپ گفته و آنچه شبکه سی ان ان گزارش داده، شما حرف کدام طرف را باور خواهید کرد؟

51 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی مانموث گفتند که آنها حرف و گزارش شبکه سی ان ان را بر حرف ترامپ ترجیح داده و آن را باور میکنند و 38 درصد هم گفتند حرف ترامپ را باور میکنند. البته 8 درصد هم گفتند حرف هیپ کدام را باور ندارند و دو درصد هم گفتند، حرف هر دو را به طور مساوی باور دارند.

مانموث درباره باور به حرف ترامپ و شبکه فاکس نیوز هم از مخاطبانش نظرسنجی کرد.

در سوال از مخاطبان پرسیده شده است، اگر اطلاعات متناقضی بین حرف ترامپ و فاکس نیوز وجود داشته باشد، شما کدام را باور خواهید کرد؟

34 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که آنها به فاکس نیوز اعتماد خواهند کرد و 33 درصد جانب ترامپ را گرفتند. 25 درصد هم گفتند به هیچ یک از آنها باور ندارند و 5 درصد باور مساوی به هر دو را گفتند.

درباره بازگشایی آمریکا و برداشتن محدودیتهای جاری برای مقابله با ویروس کرونا، اکثریت شرکت کنندگان در نظرسنجی (63 درصد) نگرانی خودشان را از بازگشایی بیش از حد سریع ابراز نگرانی کردند و تنها 29 درصد گفتند که آنها از اینکه فعالیت اقتصادی هنوز بازگشایی نشده، ابراز نگرانی کردند.

نتیجه این نظرسنجی در آمریکا در حالی منتشر شده که طبق آخرین خبرها قربانیان کرونا در آمریکا از مرز 71 هزار نفر عبور کرد.

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، ظرف 24 ساعت گذشته با مرگ دو هزار و 142 نفر دیگر، مجموع قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا به 71 هزار و 64 نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می دهد که در بازه زمانی مذکور، مجموع 24 هزار و 63 مورد جدید به مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا افزوده شد تا شمار مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به یک میلیون و 204 هزار و 351 نفر افزایش پیدا کند.

ص

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48008

به "کاهش محبوبیت ترامپ و باور آمریکایی ها به او به دلیل بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش محبوبیت ترامپ و باور آمریکایی ها به او به دلیل بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید