کاستن از سطح دشواری سوالات امتحانی دانش آموزان متناسب با شرایط قرمز کرونایی

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از کاستن از سطح دشواری سوالات امتحانی دانش آموزان متناسب با شرایط قرمز کرونایی در جریان امتحانات نهایی امسال خبر داد.

کاستن از سطح دشواری سوالات امتحانی دانش آموزان متناسب با شرایط قرمز کرونایی

محمد دستورانی اظهار کرد: حدود 60 حوزه امتحانی برای 4000 دانش آموز پایه دوازدهم و 1000 داوطلب آزاد در سطح استان آماده سازی شده است.

وی اعلام نمود: بالغ بر 200 مدرسه با 480 کلاس درس برای 9000 دانش آموز پایه نهم در نظر گرفته شده است

مدیر کل اموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه حوزه های امتحانی در سطح استان به صورت میانگین در سطح شهرستان های استان بین 3 تا 4 برابر افزایش یافته است شرح داد: به منظور کنترل بیماری کرونا و پرهیز از افزایش شیوع این بیماری و با هدف پرهیز از جابجایی دانش آموزان، امسال در شهرهای کوچک تر استان همچون مجن و کلاته خیج و .. . نیز حوزه امتحانی در نظر گرفته شده است

وی اضافه کرد: 12 حوزه امتحانی در شهرستان شاهرود در نظر گرفته شده است که این امر هیچگاه سابقه نداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن اطمینان خاطر به والدبن در خصوص رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی اعلام نمود: تب سنجی و اطمینان خاطر از عدم ابتلای دانش آموزان به کرونا در بدو ورود دانش آموزان به حوزه های امتحانی انجام خواهد شد

وی اضافه کرد: 30 درصد از محتوای دروس کتاب پایه نهم حذف شده که این حذفیات از طریق پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش و فضای مجازی اطلاع رسانی شده ، همچنین در پایه دوازدهم نیز بخشی از محتوای دروس با هدف کاهش حجم محتوای امتحان حذف شده است.

دستورانی اظهار کرد: با تصمیم آموزش و پرورش تصحیح اوراق امتحانی دانش آموزان پایه نهم توسط خود دبیران دانش آموزان انجام خواهد شد.

وی از کاستن از سطح دشواری امتحانات متناسب با نقشه کرونایی و شرایط پرخطر در مناطق قرمز خبر داد و گفت: سطح دشواری سوالات بر مبنای شرایط قرمز و قدری ساده تر از روال معمول طراحی خواهد شده تا دغدغه والدین دانش آموزان در ارتباط با آموزش مجازی و امتحانات حضوری کاهش یابد

دستورانی اضافه کرد: از دانش آموزانی که به دلیل داشتن بیماری مزمن و حاد یا ابتلاء خود یا از والدین آنها به کرونا و طی کردن مراحل قرنطینه قادر به شرکت در آزمون نبوده و غیبت آنها توسط شورای مدرسه مجاز تشخیص داده شده باشد دو هفته پس از خاتمه امتحانات پایه نهم مجدداً آزمون گرفته خواهد شد و این روال برای دانش آموزان پایه دوازدهم نیز در شهریور ماه تکرار خواهد شد.

وی همچنین یادآوری کرد: از دانش آموزان مبتلا به کرونا یا بیماری خاص و مزمن که علاقمند به حضور در امتحان باشند در محیط خارج از محیط عمومی آزمون گرفته خواهد شد.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 85481

به "کاستن از سطح دشواری سوالات امتحانی دانش آموزان متناسب با شرایط قرمز کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاستن از سطح دشواری سوالات امتحانی دانش آموزان متناسب با شرایط قرمز کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید