پیشروی های برق آسای انصارالله، شمارش معکوس برای فتح مأرب شروع شد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رسانه ها و شبکه های اجتماعی یمنی از ادامه پیشروی های ارتش و کمیته های مردمی یمن در مأرب خبر می دهند. نیروهای صنعا پیروز به تسلط بر دو منطقه در وادی ذنه در جنوب شرق صرواح در غرب شهر مأرب شده اند.

پیشروی های برق آسای انصارالله، شمارش معکوس برای فتح مأرب شروع شد

از سوی دیگر یک فرمانده برجسته ائتلاف سعودی اذعان کرد: باید جنگ مأرب را از دست رفته دید و مأرب در آستانه سقوط واقع شده است.

حمد الشبوانی یکی از بزرگان قبایل عبیده در صفحه فیسبوک خود نوشت: شمارش معکوس برای سقوط شهر مأرب شروع شده است. آنچه باید در حال حاضر گفت این است که باید چمدان های خود ببندیم و به شهر سیئون برویم.

کاربران شبکه های اجتماعی این اظهار نظر الشبوانی را اذعان به فتح قریب الوقوع مأرب به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن دانستند.

همزمان منابع نظامی یمنی از فروپاشی سریع استحکامات نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی و ائتلاف سعودی و پیروزهای نیروهای صنعا در اطراف شهر مأرب خبر دادند.

بر اساس آخرین گزارش ها؛ نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمنن در حال پیشروی به سوی گذرگاه شرقی که استان مأرب را به استان حضرموت در شرق یمن متصل می نماید و گذرگاه الودیعه با عربستان هستند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به گفته منابع نظامی یمن، طی ساعات گذشته نبرد سنگینی با نیروهای ائتلاف داشته اند و از شمال به سمت شهر مأرب در حال پیشروی هستند.

نیروهای صنعا پیروز به پاکسازی مناطق بسیاری از لوث نیروهای ائتلاف سعودی در منظقه النضود شده اند و حلقه محاصره را بر گروههای تروریستی وابسته به ائتلاف ریاض و القاعده تنگ تر نموده اند.

فرار سرنموده های مزدوران به ترکیه

همزمان منابع یمنی از فرار سرنموده های وابسته به حزب الاصلاح به ترکیه از جمله محمد الحزمی به دنبال سقوط قریب الوقوع مأرب خبر دادند.

این منابع فرار سرنموده های حزب الاصلاح و اصرار آنها در ماندن در ترکیه را اذعان به قریب الوقوع بودن سقوط مأرب به دست نیروهای انصارالله یمن دانستند.

منابع یمنی فاش کردند: الحزمی قطعه زمینی را در نزدیکی مأرب فروخته است و دیگر سرنموده ها وابسته به عبد ربه منصور هادی مزدور آل سعود، نیز طی دو ماه گذشته املاک خود را در شهر مأرب فروخته اند و بعضی دیگر هم املاک خود را به خویشاوندان خود منتقل نموده اند.

شکست و تلفات سنگین نیروهای وابسته به ریاض در نزیکی مأرب

منابع محلی گزارش دادند: نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه شمالی در نزدیکی شهر مأرب در تبه الاقشع متحمل شکست سنگین شده اند و 13 خودرو زرهی آنها منهدم شده است و شماری زیادی از نیروهای خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش؛ شمار کشته شدگان مزدوران وابسته به ریاض تعیین نیست.

نیروهای انصارالله یمن در حال پیشروی به سوی سد مأرب هستند تا محاصره آن را از همه سمت کامل نمایند.

هلاکت دو فرمانده وابسته به مزدوران آل سعود در نبرد کوه المشجح

منابع نظامی یمنی از هلاکت دو فرمانده ارشد وابسته به ائتلاف در نبرد مأرب خبر دادند و اعلام کردند: هانی زبروق وحیدرالزین دو فرمانده برجسته وابسته به ائتلاف سعودی در نبرد اطراف جبل المشجح در غرب شهر مأرب کشته شده اند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 77939

به "پیشروی های برق آسای انصارالله، شمارش معکوس برای فتح مأرب شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشروی های برق آسای انصارالله، شمارش معکوس برای فتح مأرب شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید