وقوع گردبادهای آتش در استرالیا درپی گرما و آتش سوزی های بی سابقه

به گزارش مهسان بلاگ، به نوشته نشریه نیوز ویک، این پدیده تنها زمانی رخ می دهد که وسعت آتش سوزی به قدری گسترده باشد که سیستم آب وهوایی مختص به خود را ایجاد کند.

وقوع گردبادهای آتش در استرالیا درپی گرما و آتش سوزی های بی سابقه

هنگام تشکیل این پدیده، هوای داغ به سرعت به سمت بالا حرکت می نماید و کانالی را در میان خود ایجاد می نماید که هوای سرد اطراف را به درون خود می کشد.

پیش تر گردباد آتش در کشورهایی نظیر کانادا، آمریکا و روسیه نیز مشاهده شده است اما با توجه به شرایط بحرانی استرالیا و ادامه یافتن آتش سوزی ها پس از چند هفته، وقوع آن رو به افزایش است.

پیش تر نیز پدیده صاعقه خشک در مناطق گرفتار آتش سوزی در استرالیا گزارش شده است. مقامات محلی در نقاط مختلف جنوب استرالیا درخصوص وقوع این نوع از صاعقه که می تواند بر وسعت آتش سوزی ها اضافه کند، هشدار داده اند.

این نوع از صاعقه زمانی رخ می دهد که حرارت و دمای بالای هوا موجب تشکیل طوفان گردد اما قطرات باران از شدت گرمای هوا پیش از رسیدن به زمین تبخیر شوند.

آتش سوزی هایی که از چند ماه پیش در استرالیا شروع شد، تا به امروز نزدیک به 5 میلیون هکتار از جنگل ها و اراضی این کشور را سوزانده و بیش از 950 خانه را ویران نموده است. در این میان ایالت نیو ساوث ولز بیشترین خسارت را دیده و 850 واحد از خانه های تخریب شده در این ایالت قرار داشته است.

گفته می گردد دستکم 17 نفر تا به امروز در سراسر استرالیا در نتیجه این آتش سوزی ها جان خودشان را از دست داده اند.

با وقوع این آتش سوزی ها، انگشت اتهام را به سوی اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا برده است که با سیاست های سهل انگارانه در قبال تغییرات اقلیمی و پیروی از دستورکار سرمایه داری آمریکا، باعث بروز این فاجعه شده است.

موریسون که در بحبوحه افزایش شعله های آتش در این کشور، برای گذراندن تعطیلات کریسمس به خارج از کشور سفر نموده بود با اعتراض شدید شهروندان استرالیایی روبرو شده و مجبور به بازگشت به کشور شد.

زمانی که موریسون برای ملاقات با مردم خسارت دیده از آتش سوری ها به شهر کوبارگو رفت، توسط ساکنین آن هو شد. یکی از معترضان به سیاست های موریسون نیز فریاد زد: تو احمقی. واقعاً احمقی. هیچ رأیی به تو داده نخواهد شد. شما بودجه ما را کنترل می کنید و ما مثل همواره فراموش شده ایم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: انتخاب
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 41321

به "وقوع گردبادهای آتش در استرالیا درپی گرما و آتش سوزی های بی سابقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع گردبادهای آتش در استرالیا درپی گرما و آتش سوزی های بی سابقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید