وقتی غلامرضا تختی مسابقه را باخت

به گزارش مهسان بلاگ، مجله مهر: غلامرضا تختی یکی از همان اسم هایی است که هر ایرانی طی دوران حیاتش نام او را در گوشه ای از خاطراتش خوب حفظ می نماید. اسم و فامیلی ماندگار که اگر به رسم تکنولوژی عصر جدید آن را در گوگل سرچ کنید و به صفحه ویکیپدیا بروید جلوی عنوان او به عبارت ورزشکار و کشتی گیر شهیر ایرانی خواهید رسید. تختی به جرات می توان گفت تنها قهرمانی است که نه فقط اهالی کشتی که همه مردم ایران در فرهنگ لغاتشان مفهوم دنیا پهلوان را با تصویری از او در ذهنشان تصور می نمایند.

وقتی غلامرضا تختی مسابقه را باخت

شاید جوانان امروزی ندانند که این کشتی گیر پر افتخارترین ورزشکار تاریخ کشتی ایران نیست؛ اما با این حال خیلی ها معتقدند که این دنیا پهلوان بیش از اینکه به خاطر مدال آوری هایش در یاد مردم ایران باقی مانده باشد برای جوانمردیهایش همچنان در خاطر ایرانی ها کمرنگ نشده. این فیلم یکی از مسابقات معروف تختی است که می گردد آن را مصداق بارز جوانمردی این کشتی گیر قدیمی دانست. فیلمی از مبارزه او با الکساندر مدوید؛ کشتی گیری از شوروی که زانودرد داشت و غلامرضا تختی به رغم عقب ماندن از او، طی مبارزه به هیچ عنوان به سمت پای مصدومش نرفت.

غلامرضا تختی متولد سال 1309 در تهران است. او به تاریخ امروز یعنی 16 دیماه سال 1345طی یک مرگ مشکوک در هتل آتلانتیک تهران درگذشت. کشتی گیری که فقط با یک مدال طلای المپیک در خاطر یک ملت پرافتخارترین قهرمان عصر حاضر شناخته می گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4293

به "وقتی غلامرضا تختی مسابقه را باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی غلامرضا تختی مسابقه را باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید