وضعیت بلیت قطارهای مشهد در آستانه تعطیلات سرانجام صفر

به گزارش مهسان بلاگ، در فاصله چند روز مانده به تعطیلات روزهای انتهای ماه صفر، بخش قابل توجهی از ظرفیت بلیت قطارهای مشهد به انتها رسیده است.

وضعیت بلیت قطارهای مشهد در آستانه تعطیلات سرانجام صفر

به گزارش خبرنگاران، ارزیابی ها از بازار بلیت های روزهای خاتمهی ماه صفر که به رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) منتهی می گردد، نشان می دهد که عملا بخش زیادی از بلیت های عرضه شده از سوی شرکت های مختلف ریلی به خاتمه رسیده و جز مواردی خاص عملا امکان خرید بلیت جدید وجود ندارد.

نکته قابل توجه این است که ظرفیت قطارهایی که امکانات و خدمات بالاتری ارائه می نمایند و البته نرخ بلیت هایشان بالاتر از قطارهای معمولی است، زودتر به اتمام رسیده و موارد باقی مانده برای مسیرهای اصلی تنها به قطارهای اتوبوسی ختم می گردد.

در روزهای آینده و در مسیر تهران- مشهد جز مواردی خاص، بلیت تمامی قطارها به فروش کامل رسیده و شرکت های ریلی ظرفیتی برای بلیت جدید ندارند.

طبق آنچه که در سایت های فروش بلیت قطار دیده می گردد، در مسیرهایی مانند تبریز- مشهد، اصفهان- مشهد، اهواز- مشهد و کرمانشاه- مشهد نیز تقریبا شرایط به همین گونه است و بخش قابل توجهی از بلیت های ارائه شده به فروش رسیده اند.

در حال حاضر در مسیر تهران- مشهد بالاترین نرخ بلیت قطار در مرز 200 هزار تومان واقع شده است و بلیت ارزان ترین قطارها نیز با حدود 50 هزار تومان نرخ گذاری شده اند.

با به خاتمه رسیدن ظرفیت قطارهای برنامه ای، راه آهن خبر داده که 26 رام قطار فوق العاده در روزهای خاتمهی ماه صفر به مقصد مشهد مقدس حرکت خواهد نمود. بر اساس این برنامه ریزی در روزهای 12 تا 19 آبان قطارهایی از تبریز، زنجان و تهران به مقصد مشهد حرکت می نمایند که ظرفیت موجود را حدود 13 هزار و 500 مسافر افزایش خواهند داد.

طبق برنامه ریزی راه آهن، در طول این مدت روزانه 56 قطار و در مجموع 505 قطار برنامه ای برای شهر مشهد در نظر گرفته شده که با اضافه شدن این رام قطار، تعداد آنها به 531 قطار خواهد رسید.

با توجه به امکانات مطلوبی که راه آهن مشهد ارائه می نماید، در طول سال های گذشته یکی از اصلی ترین انتخاب های مسافران به مقصد این شهر را قطار تشکیل داده است. وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی نموده که با یاری اعتبارات خارجی در آینده نزدیک مسیر تهران- مشهد را برقی سازی کند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2628

به "وضعیت بلیت قطارهای مشهد در آستانه تعطیلات سرانجام صفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت بلیت قطارهای مشهد در آستانه تعطیلات سرانجام صفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید