هیأت یمنی؛ نگاه مسکو به مسئله یمن تغییر نموده است

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس هیأت مذاکره کننده یمن در مذاکرات سوئد بعد از دیدار با مقامات روس از تغییر در نگاه مسکو به اوضاع یمن اطلاع داد.

هیأت یمنی؛ نگاه مسکو به مسئله یمن تغییر نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد عبدالسلام، رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در مذاکرات سوئد و سخنگوی جنبش انصارالله یمن از تغییر در نگاه روسیه به مسئله این کشور اطلاع داد.

او که به همراه هیأتی از دیروز (سه شنبه) وارد مسکو، پایتخت روسیه شده است، بعد از دیدار با مقام هایی از این کشور گفت که احساس می کنیم روسیه در ارتباط با چشم انداز ملی [در یمن] به درک و فهمی به مراتب بهتر از گذشته رسیده است.

سخنگوی انصارالله یمن اضافه نمود: روسیه چشم انداز ما در تمسک به مواجهه با حملات [سعودی و اماراتی] آن هم در چارچوب شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی یمن را می فهمد.

عبدالسلام گفت که هیأت همراه او در دیداری هایی که در مسکو داشته، مسائل سیاسی و تحرکات سازمان ملل و توافق سوئد را با وزارت خارجه روسیه آنالیز نموده است.

هیأت یمنی امروز (چهارشنبه) با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده رئیس جمهور در امور غرب آسیا دیدار نموده است.

شبکه المسیره یمن به نقل از خبرگزاری سبأ گزارش داد که در دیدار بین هیأت یمنی و بوگدانوف، به اهمیت نقش روسیه در آرام کردن اوضاع متشنج منطقه و جلوگیری از افزایش هرگونه تنش، به دلیل اینکه یمن منطقه مهمی بوده و آماده حرکت به سوی آرامش در منطقه است، اشاره شد.

بر اسا این گزارش، طرفین در خصوص موانع و مشکلاتی که طرف سعودی و اماراتی در برابر اجرای توافق استکهلم ایجاد می نماید، رایزنی کردند.

نمایندگان انصارالله و دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و دولت مستعفی یمن (مستقر در عدن) که مورد حمایت غرب و دولت سعودی است، 18 دسامبر گذشته در شهر استکهلم، پایتخت سوئد بر سر توقف آتش بس در استان الحدیده، تبادل اسرا و تداوم گفت وگوها توافق کردند.

دولت نجات ملی بارها اعلام نموده است که طرف سعودی و اماراتی با اقدامات خود در منطقه الحدیده، این توافق را نقض نموده اند. سازمان ملل هم در گزارش های مداومی که اخیرا در خصوص روند اجرای توافق مذکور ارائه نموده، بر تعهد و پایبندی انصارالله به توافق سوئد اذعان نموده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12944

به "هیأت یمنی؛ نگاه مسکو به مسئله یمن تغییر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیأت یمنی؛ نگاه مسکو به مسئله یمن تغییر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید