هجوم به حیات وحش به علت گرانی گوشت

به گزارش مهسان بلاگ، به گفته معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیش از حد بدبین شده ایم، تا جایی که مسائل فنی، علمی و حتی اجتماعی نیز سیاسی شده است.

هجوم به حیات وحش به علت گرانی گوشت

عیسی کلانتری گفت؛ در مسئله پارک ملی گلستان که در پاییز سال گذشته رخ داد، آن منطقه مانند میدان جنگ شده بود، 18 الی 19 نفر در سنگرهای زیرزمینی اطراق نموده بودند تا در زمان جفت گیری حیوان به آنها حمله نمایند، در آن درگیری حتی یک محیط بان کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

وقتی گوشت گران می گردد، جامعه روستایی به حیات وحش هجوم می برد، به ویژه در پارک های ملی ومناطق حفاظت شده که حیوانات در دسترس هستند. باید گفت؛ بهترین دسترسی برای طبقات پایین قتل عام حیوانات است.البته بعضی از گرانی و کمبود گوشت سوءاستفاده می نمایند و همین سوء استفاده در دریا نیز اتفاق می افتد.

لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس در حال آنالیز است. من با رییس مجلس درباره لایحه حمایت از محیط بانان ملاقات داشتم، خوشبختانه همه کمیسیون ها بندهای این لایحه را تصویب نموده اند و در نوبت آنالیز نهایی است و حداکثر تا انتها تیرماه باید این لایحه در مجلس به تصویب برسد. خوشبختانه در این زمینه نیز مجلس همکاری خوبی داشته است و هر اختیاری که نیروهای نظامی و انتظامی دارا هستند به محیط بانان نیز داده شده است و بیشتر از آن هم ما نمی خواهیم. یکی از مهمترین موضوعات امکان محاکمه شدن محیط بانان در دادگاه نظامی است که این یک حسن است و امیدوارم تا انتها تیرماه تصویب گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: دنیای سفر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14890

به "هجوم به حیات وحش به علت گرانی گوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم به حیات وحش به علت گرانی گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید