معترضان هنگ کنگی وارد ساختمان مجلس شدند

به گزارش مهسان بلاگ، معترضان هنگ کنگی در ادامه اعتراضات خود و درگیری با نیروهای امنیتی در مقابل مجلس، با شکستن شیشه های درب ورودی وارد ساختمان مجلس شدند.

معترضان هنگ کنگی وارد ساختمان مجلس شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از گذشت حدود 20 روز از اعتراضات معترضان هنگ کنگ در مقابل مجلس این منطقه خودمختار، آن ها به ساختمان مجلس این کشور تجاوز نموده و توانستند با شکستن شیشه ها وارد آن شوند.

در حالی که هزاران نفر این ساختمان را محاصره نموده بودند، عده ای توانستند با یاری اشیای فلزی، شیشه های قطور ورودی ها را شکسته و به راهروهای مجلس نفوذ نمایند.

تصاویر زنده رسانه های خبری از این رویداد، مردم را در حال ورود به ساختمان مجلس نشان می دهد که کلاه ایمنی بر سر دارند و سپرهایی دست ساز در دست گرفته اند. همزمان عده ای نیز درحالی که میز و جایگاه و اسباب و وسایل درون ساختمان مجلس را در دست دارند از آن خارج شده و این وسیله ها را به خیابان ها می ریزند.

طی این تجمع که از بعدازظهر دوشنبه آغاز شد، معترضان با حمله به نیروهای پلیسی که از ورود آن ها به داخل ساختمان جلوگیری می کردند، تعدادی را مجروح کردند.

علاوه بر این، به گفته پلیس، مایعی از سوی معترضان به سمت مأموران پرتاب شد که موجب تنگی نفس، ورم و خارش پوست در 13 نفر از نیروهای آن شد.

19 خرداد، شهروندان هنگ کنگی در اعتراض به تصویب لایحه ای در مجلس اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمین به چین را میسر کرد؛ اما به گفته معترضین موجب به خطر افتادن استقلال هنگ کنگ می شد.

25 خرداد ماه کری لام فرماندار هنگ کنگ اظهار داشت در واکنش به نارضایتی عمومی گسترده مردم، لایحه پیشنهادی مجلس را به مدت نامحدود به حالت تعلیق در خواهد آورد. اما این اقدام او موجب فروکش کردن خشم معترضان نشد.

روزنامه های پرتیراژ چین، نیروهای خارجی را عامل تحریک تظاهرات در هنگ کنگ با قصد ضربه زدن به پکن دانستند.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال 1997 و پس از خاتمه یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ کنگ دارای بیش از 7 میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

م

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11670

به "معترضان هنگ کنگی وارد ساختمان مجلس شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان هنگ کنگی وارد ساختمان مجلس شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید