لیبی ، پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی به سمت فرودگاه طرابلس

به گزارش مهسان بلاگ، نیروهای دولت وفاق ملی (غرب لیبی) در چند روز گذشته نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر را در چندین محور در طرابلس پایتخت این کشور به عقب رانده و در حال پیشروی به سمت فرودگاه هستند.

لیبی ، پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی به سمت فرودگاه طرابلس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتاق عملیات برکان الغضب وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی در بیانیه ای خاطرنشان کرد که نیروهای تیپ المحجوب وابسته به نیروهای منطقه نظامی مرکزی با قدرت در حال پیشروی به سمت محور الرمله و اطراف فرودگاه طرابلس هستند و دو خودروی نظامی را به تسلط خود درآوردند.

طبق گزارش وبگاه عربی 21، در این بیانیه آمده است که نیروهای دولت وفاق ملی پس از فرار نیروهای حفتر در این محورها، شش خودروی نظامی را منهدم و اجساد تعدادی از نیروهای حفتر را جمع آوری کردند.

شبه نظامیان حفتر که از فروردین 98 حمله به طرابلس با هدف تصرف این شهر را شروع نموده اند، طی هفته های اخیر شکست های سختی در شهرهای ساحل غربی و مرز تونس متحمل شده و پایگاه استراتژیک الوطیه، دو شهرک بدر و تیجی و شهر الأصابعه را از دست دادند.

لیبی از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق این کشور در سال 2011، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

م

مجله ویراپارس: مجله ویراپارس | مجله تبلیغات و بازاریابی مدرن، طراحی و چاپ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 51173

به "لیبی ، پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی به سمت فرودگاه طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی ، پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی به سمت فرودگاه طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید