فرهنگ مسئولیت پذیری را به باشگاه ها سرایت دهیم، فوتبال را به خاطر کرونا تعطیل نکنیم

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس سابق کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه ها برای جلوگیری از آسیب بازیکنان خود از عفونت ویروس کرونا فرهنگ مسئولیت پذیری داشته باشند.

فرهنگ مسئولیت پذیری را به باشگاه ها سرایت دهیم، فوتبال را به خاطر کرونا تعطیل نکنیم

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، تفاوت فوتبال باشگاهی در ایران و لیگ های معتبر جهان در تست تشخیص کرونا نیز خود را نشان داد. عدم اجرای درست موازین بهداشتی برای دریافت تست و غیبت ناظر فدراسیون پزشکی ورزشی باعث شده تا تست های بعضی تیم ها مورد قبول نباشد و در این میان صحت ابتلای افرادی که به عنوان مبتلایان به ویروس کرونا معرفی شده یا نشده اند، زیر سؤال رفته است.

دکتر احمد هاشمیان در خصوص اینکه چرا در ایران برنامه ریزی صحیحی برای دریافت تست تشخیص کرونا وجود نداشته، به خبرنگار ورزشی خبرنگاران اظهار کرد: واقعیت این است که شرایط باشگاه داری در کشور ما به شکلی اقتضا نموده که ما نمی توانیم خودمان را با کشورهایی مانند آلمان، اسپانیا یا ایتالیا مقایسه کنیم. مگر در شرایط عادی از لحاظ تناسب در برگزاری مسابقات باشگاهی به این کشورها نزدیک هستیم که حالا بخواهیم در بحث دریافت تست تشخیص کرونا نیز همانند آن ها منظم و مرتب عمل کنیم؟

وی اضافه کرد: ما با همین امکاناتی که داریم می توانیم شرایطی در کشور ایجاد کنیم که در حوزه ورزش با چارچوب معین و اصولی عمل کنیم. این موضوع ارتباط مستقیمی به فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا در ورزش ندارد. باید طراحی اصولی در فوتبالمان داشته باشیم تا بدون دغدغه کار خود را پیش ببریم. داستان کرونا برای امروز و دیروز نیست و قطعاً فردا نیز با آن روبرو هستیم. با این استدلال نمی توان فوتبال را تعطیل کرد ولی باید پروتکل های بهداشتی تکمیل گردد و حداقل ریسک انتقال عفونت را از بازیکن یا فردی از اعضای تیم که مبتلا هست به دیگر نفرات جلوگیری کنیم.

رئیس سابق کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال توضیح داد: جلوگیری از شیوع عارضه کرونا احتیاج به فرهنگی صحیح دارد. ما می توانیم زنجیره انتقال ویروس را ضعیف تر از همواره کنیم تا در این راه بر اساس تجربه جهان پیش برویم ولی نمی توانیم خودمان را با شرایطی که در آلمان یا کشورهای دیگر وجود دارد، قیاس کنیم. اشکالاتی در اجرا وجود دارد و نواقص را باید رفع کنیم ولی قبل از اینکه ایراد سازمان ناظر را بگیریم، ضروری است باشگاه ها به بلوغی برسند که بدانند در خصوص ویروس کرونا، مسئولیت اصلی به عهده خودشان است.

وی ادامه داد: باشگاه ها هستند که از هر ناظری می توانند دقیق تر عمل نمایند تا بازیکنان تیم فوتبالشان سلامت بمانند و دچار آسیب نشوند. اگر ما فرهنگ مسئولیت پذیری را به باشگاه ها سرایت دهیم، آن ها متوجه می شوند که برای پیشگیری از ابتلای بازیکنان تیمشان باید به روشی عمل نمایند که فردی دچار عفونت کرونا نگردد. به نظرم در این راه سازمان لیگ هم می توانست با ارائه دوره های آموزشی به بازیکنان و درخواست دریافت دو تست متوالی در دو هفته از اعضای تیم ها، یاری بیشتری به باشگاه ها کند تا آن ها بدون نگرانی وارد تمرینات خود شوند.

4048/

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 50237

به "فرهنگ مسئولیت پذیری را به باشگاه ها سرایت دهیم، فوتبال را به خاطر کرونا تعطیل نکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ مسئولیت پذیری را به باشگاه ها سرایت دهیم، فوتبال را به خاطر کرونا تعطیل نکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید