شناسنامه دار شدن بیش از یک میلیون درخت در تهران

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علی محمد مختاری ضمن بیان اینکه شناسنامه دار کردن درختان تهران گام موثری در حفاظت از آنها برای نسل های آینده است گفت: براساس لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب سال 59 شورای انقلاب اسلامی و مصوبه یکصد و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهرتهران، وظیفه شناسنامه دار کردن الکترونیکی درختان تهران با استفاده از فناوری نوین(تگ الکترومغناطیسی) بر عهده سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران نهاده شد.

شناسنامه دار شدن بیش از یک میلیون درخت در تهران

وی اضافه نمود: در همین راستا، عملیات مورد نظر به صورت آزمایشی از خیابان ولیعصر(عج) شروع شد و تا مرداد ماه 1397 بیش از یک میلیون و 350 هزار اصله از درختان شهر تهران که دارای محیط بن بالای 30 سانتیمتر بودند از طریق نصب تگ الکترومغناطیسی، شناسنامه دار گردیده اند.

مختاری در خصوص روش کار این تگ های الکترومغناطیسی گفت: این تگ ها، در برگیرنده یک چیپ الکترومغناطیسی هستند که تنها یک شماره RFID (کد شناسایی) بر روی آن ذخیره گردیده است. هر درخت توسط شماره کد شناسایی خود توسط دستگاه ریدر و تبلت هایی که نرم افزار مدیریت درختان بر روی آن ها نصب گردیده تشخیص داده گردیده و از این طریق می توان به جزئیات شناسنامه درخت از جمله آیتم های منطقه و نشانی استقرار درخت، نوع گونه گیاهی، محیط بن، ارتفاع، تاج پوشش (به درصد)، شادابی (به درصد)، میزان انحراف، وضعیت طوقه، آفت و بیماری آن، عملیات به زراعی انجام گردیده روی درخت دسترسی پیدا کرد.

مختاری در ادامه تاکید نمود : پروژه پلاک کوبی الکترومغناطیسی درختان با هدف جمع آوری و حفظ اطلاعات درختان و آنالیز وضعیت فعلی آن ها و همچنین برنامه ریزی کلان برای آینده آنها به انجام می رسد.

مدیر عامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به این موضوع که پروژه پلاک کوبی درختان یکی از برنامه های حفاظت از درختان شهر تهران با تدوین استراتژی ثبت مشخصات مورفولوژیکی و جغرافیایی درختان است گفت: این فرایند در تکمیل طرح مستمر حفظ درختان ارزشمند شهر و در قالب طرح های تغذیهای، کنترل آفات و بیماریها، هرس، آزادسازی طوقه درختان و برطرف عوارض محیطی (کابل برق، انحراف شاخه و ...) به اجرا در آمده و امیدواریم با ادامه و تکمیل این پروژه شاهد همکاری و همیاری بیشتر مسئولان و شهروندان گرامی برای حفاظت از درختان شهرمان باشیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 912

به "شناسنامه دار شدن بیش از یک میلیون درخت در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسنامه دار شدن بیش از یک میلیون درخت در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید