سرمایه گذاری بیل گیتس، جف بزوس و جک ما در فناوری انرژی زمین گرمایی

به گزارش مهسان بلاگ، ایسنا نوشت: سه شرکت از غول های فناوری تصمیم دارند سرمایه لازم برای انجام دادن پروژه های مربوط به انرژی زمین گرمایی را تامین نمایند.

سرمایه گذاری بیل گیتس، جف بزوس و جک ما در فناوری انرژی زمین گرمایی

گروهی از سرمایه گذاران حوزه انرژی موسوم به Breakthrough Energy Ventures متشکل از افرادی مانند جف بزوس(Jeff Bezos)، بیل گیتس(Bill Gates) و جک ما(Jack Ma)، قصد دارند به سرمایه گذاری روی شرکت هایی بپردازند که فناوری هایی را برای زدودن کربن ابداع می نمایند. این شرکت تصمیم گرفته 12.5 میلیون دلار سرمایه را به یک شرکت متخصص در این حوزه موسوم به بیس لود کپیتال(Baseload Capital) اختصاص دهد.

شرکت انرژی ونچرز که در سال 2002 بنیانگذاری شد، تاکنون بیش از چهار هزار قرارداد را پوشش داده و 37 مورد سرمایه گذاری داشته است. این شرکت در حال حاضر، 18 شرکت دارد و چهار طرح با بودجه 775 میلیون دلار را مدیریت می نماید. متخصصان انرژی ونچرز، تجربه قابل توجهی در حوزه صنعت، سرمایه گذاری، معامله و مدیریت دارند و در شبکه گسترده ای از صنعت نفت و گاز فعالیت می نمایند.

بیس لود کپیتال، یک شرکت متخصص در سرمایه گذاری پروژه است که بودجه لازم را برای ابداع نیروگاه های انرژی زمین گرمایی فراهم می نماید و شرکت مادر آن، یک شرکت سوئدی موسوم به کلیمون(Climeon) است. کلیمون، دستگاه های استاندارد مورد احتیاج بیس لود کپیتال را برای تأمین انرژی زمین گرمایی فراهم می نماید اما هدف آن، استفاده از این انرژی برای گرم کردن خانه ها نیست بلکه میخواهد آن را به الکتریسیته تبدیل کند.

یک سخنگوی کلیمون گفت: ماژول های این شرکت، 150 کیلووات الکتریسیته فراوری می نمایند که برای تأمین نیروی تقریباً 250 خانوار کافی است.

کلیمون که در سال 2011 بنیان گذاشته شد، سرمایه لازم را در تأمین دستگاه های مورد احتیاج برای ساخت نیروگاه ها فراهم می نماید. اگرچه این سرمایه گذاری ها در شرکت بیس لود کپیتال صورت می گیرد اما می تواند به ابداع نیروگاه های کوچک مقیاس در سراسر دنیا یاری کند. لازم به ذکر است که بیس لود کپیتال در حال حاضر، دستگاه های خاصی را برای پوشش دادن پروژه های مربوط به انرژی در ژاپن به کار گرفته است.

5656

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6373

به "سرمایه گذاری بیل گیتس، جف بزوس و جک ما در فناوری انرژی زمین گرمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری بیل گیتس، جف بزوس و جک ما در فناوری انرژی زمین گرمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید