ساویچ: بروید و همه را بکشید

به گزارش مهسان بلاگ، سرمربی تیم ملی واترپلوی صربستان از ایران و غذاهایش گفت، از المپیک صحبت کرد و درباره واترپلو ایران نیز نظر داد.

ساویچ: بروید و همه را بکشید

دیان ساویچ سرمربی تیم ملی واترپلوی صربستان که برای برگزاری کلینیک مربیگری به ایران آمده است، در نشست خبری حضور پیدا کرد و درمورد حضورش در ایران گفت: امیدوارم آخرین سفرم به ایران نباشد. از برخورد، فرهنگ و غذاهای ایرانی بسیار خوشم آمد. ایران غذای فوق العاده و مردم مودبی دارد. از مسائل مردم ایران با خبر هستم چون در صربستان هم این مسائل وجود دارد، اما آنها همواره لبخند به لب دارند. مردم ایران و صربستان در دنیا بد معرفی شده اند، اما واقعیت فرق می نماید.

سرمربی تیم ملی واترپلوی صربستان درمورد در پاسخ به این سوال که سطح واترپلوی ایران را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: امیدوارم تفاهمنامه ای امضا گردد تا برای آماده سازی تیم های ملی به هم یاری کنیم. امیدوارم مربیان و بازیکنان دو تیم تعامل خوبی باهم داشته باشند. ایده های خوبی مخصوصا در بخش بانوان داریم که امیدوارم شکل بگیرد و منجر به سودآوری دوجانبه گردد. 3 بازیکن ایرانی که در صربستان بازی می نمایند شرایط بسیار خوبی دارند. فکر می کنم این می تواند شروعی برای تعامل در تمام رشته ها باشد و نه فقط واترپلو؛ در این مدت ارتباط خوبی بین مردم ایران و صربستان دیدم.

وی درخصوص تفاوت واترپلوی ایران و صربستان گفت: از نظر تجهیزات سطح ایران از صربستان هم بالاتر است. در خصوص سطح بازیکنان هم چیزی نمی گویم. سطح لیگ صربستان چندان بالا نیست؛ چون اکثر بازیکنان حاضر در آن جوان هستند و بازیکنان خوب صرب در خارج از این کشور بازی می نمایند. ایران توانست بعد از 44 سال به مدال بازی های آسیایی برسد و نمی دانم چه چیزی بیشتر از این احتیاج دارید؟!

ساویچ درخصوص تیم های قزاقستان و ژاپن که حریفان ایران در آسیا هستند، توضیح داد: المپیک در ژاپن است و آسیا تنها یک سهمیه دیگر دارد. بین ایران و چین و قزاقستان تنها یک تیم به المپیک می رود. تیمی به المپیک خواهد رفت که پول بیشتری دارد. متاسفم که مجبور هستم حقیقت را بگویم که بسیار هم بی رحم است. می خواهم جوکی بگویم که می خواهم همه لبخند بزنید:بروید و همه را بکشید.

خبرنگاری خطاب به ساویچ گفت که صربستان را به نام ساویچ و چیریچ می شناسند و حالا هر دو نفر در ایران هستند. با توجه به شناختی که از ایران کسب کردید فکر می کنید که ایران چقدر شانس حضور در المپیک را دارد، اظهار داشت: البته که صربستان را به نام نواک جوکوویچ می شناسند. هر کسی رویایی دارد؛ خیلی ها نمی توانند به رویاهای خود برسند، چون باید هدف داشته باشند. هدف هر ورزشکار حضور در المپیک است. این پروسه باید گام به گام جلو برود، اما قرار نیست حتما به هدف خود برسید.

وی در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای به فدراسیون و مربیان ایران دارید، اظهار داشت: به فدراسیون توصیه ای نمی توانم بکنم چون من مربی هستم. می توانم نکاتی را به چیرو بگویم که البته خودش به خوبی آنها را می داند. چیرو بسیار شکیبا است و همه باید اینگونه باشد. نمی توان با ماشین گلف رانندگی کرد و ناگهان به سراغ فرمول یک رفت؛ پس باید شکیبا باشیم تا به هدف خود برسیم.

سرمربی تیم ملی واترپلوی صربستان در پاسخ به این سوال که چرا اجازه نمی دهید بازیکنان شما را بعد از قهرمانی به آب بیندازند، گفت: من خیلی سنتی هستم، اما کاری به سنت های واترپلو ندارم. دوره ای در مسابقات قهرمانی اروپا این اتفاق رخ داد، اما در رده ملی شاهد چنین چیزی نبودیم. من 145 کیلو وزن دارم و اگر مرا به آب بیندازند نمی توانند مرا از آب خارج نمایند! بارها کوشش نموده اند، اما پیروز نبوده اند.

12

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6018

به "ساویچ: بروید و همه را بکشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساویچ: بروید و همه را بکشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید