روباتی که با کووید 19 مقابله می کند

به گزارش مهسان بلاگ، محققان مرکز پزشکی دانشگاه ویرجینیا اخیرا پیروز به توسعه روباتی شده اند که به آنها در مبارزه با بیماری کووید-19 و کشتن یک باکتری خاص در بیمارستان ها کمک می کند.

روباتی که با کووید 19 مقابله می کند

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان محققان مرکز پزشکی دانشگاه ویرجینیا روباتی به نام ترو-دی (Tru-D) طراحی کرده اند که می تواند اتاق های بیمارستان را به طور کامل تمیز کرده و با نور فرابنفشی که دارد همانند یک قاتل ویروس عمل کند.

وجود اینگونه روبات ها در بیمارستان ها در این زمان بسیار حیاتی خواهد بود. بعضی از بیمارستان ها از یک دستگاه الکترواستاتیک پراکسید هیدروژن برای از بین بردن باکتری ها و پاتوژن های مقاوم در اتاق بیماران استفاده می کنند اما روباتی که اخیرا این محققان توسعه داده اند بسیار دقیق تر از این دستگاه ها در تمیز کردن اتاقها عمل می کند.

ربات ترو- دی مخفف عبارت برای ضد عفونی فرابنفش تمام اتاق (Total Room Ultraviolet Disinfection) است.

این ربات در کشتن ارگانیسم های مختلف از جمله کلستریدیوم دیفیسل (Clostridium difficile یا C. difficile, C. diff و CDF،cdf) که یک باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک است و می تواند باعث بیماری شدید و حتی مرگ شود بسیار موثر است.

کلستریدیوم دیفیسل یک باکتری گونه از باکتری های گرم مثبت است. یکی از علل عفونت های روده ای بیمارستانی است. سموم کلستریدیوم دیفیسیل در مدفوع 15 تا 25 درصد از بیماران مبتلا به اسهال ناشی از آنتی بیوتیک و بیش از 95 درصد بیماران مبتلا به کولیت غشاء کاذب، یافت می شود.

عملکرد روبات مذکور به این صورت است که در مرکز اتاق قرار می گیرد و از حسگرهایش برای کالیبره کردن دوز دقیق انرژی لازم برای ضد عفونی کردن کل اتاق استفاده می کند و سپس چراغش روشن می شود و تمام سطوح ضدعفونی می شوند.،ایسنا

بیشتر بخوانیم: روبات ها، قهرمانان جنگ با کووید -19

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45876

به "روباتی که با کووید 19 مقابله می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که با کووید 19 مقابله می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید