رایزنی حقوقی ایران و روسیه برای مقابله با تحریم ها

به گزارش مهسان بلاگ، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و روسیه در نخستین دور از رایزنی های حقوقی خود راهکارهای حقوقی برای مقابله با تحریم های یک جانبه را آنالیز کردند.

رایزنی حقوقی ایران و روسیه برای مقابله با تحریم ها

به گزارش خبرنگاران، این موضوع در نشست عباس باقرپور اردکانی مدیرکل حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه ایران و یوگنی زاگاینوف همتای روس او در مسکو مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

لازم به ذکر است، در جریان این رایزنی ها، دو طرف مسائل مختلف حقوقی - بین المللی را مورد بحث و گفتگو قرار داده و ضمن تاکید بر مواضع حقوقی مشترک دو کشور در مورد مسائل بین المللی و ضرورت تقویت رویکرد کشورهای در حال توسعه در این جهت، پیرامون بعضی موضوعات از جمله شناسایی و گسترش همکاری های دو و چندجانبه حقوقی در حوزه های مختلف و راهکارهای حقوقی مقابله با تحریم های یکجانبه گفتگو نموده و ایده های کاربردی در این جهت را مورد آنالیز قرار دادند.

طرفین هم چنین بر استمرار منظم رایزنی های حقوقی بین دو کشور و برگزاری دور بعدی مذاکرات در تهران به توافق رسیدند.

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال جاری با اعلام خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام، دستور بازگشت تحریم های فراملی آمریکا علیه ایران را از آبان ماه صادر کرد.

مقامات ایران بارها اعلام نموده اند که آمریکا پیشتر هر آنچه می توانسته علیه ملت ایران انجام داده است و اظهارات بعدی مقامات آمریکا جنگ روانی است.

به گزارش ایرنا، آمریکا در تازه ترین اقدام ضد ایرانی خود، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 24 و 25 بهمن در لهستان نشستی با هدف ایجاد ائتلاف ضدایرانی برگزار کرد که به گواه تحلیلگران و صاحبنظران بی طرف کنفرانسی فاقد برنامه و هدف تعیین بود که هیچ ثمره و نتیجه ای در برنداشت، ضمن اینکه قدرت های اروپایی و چین و روسیه در آن شرکت نکردند.

لازم به ذکر است، تروئیکای غربی شامل آلمان، فرانسه و انگلیس همچنان مخالف خروج آمریکا از برجام هستند و به همراه روسیه و چین بر ماندن خود در توافق هسته ای با ایران تاکید می نمایند.

دیروز نیز یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرای امور خارجه ایران و گروه 1+4 (آلمان، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) به ریاست هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین برگزار گردید و همه طرف های حاضر در این نشست بر ثمربخش بودن همکاری ها در مورد برجام باوجود خروج یک جانبه آمریکا از این توافق تاکید کردند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6554

به "رایزنی حقوقی ایران و روسیه برای مقابله با تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی حقوقی ایران و روسیه برای مقابله با تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید