دیدار نخست وزیر انگلیس و وزیر اول اسکاتلند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، نیکولا استروژن وزیر اول اسکاتلند که پس از ملاقات با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، در ادینبورو سخن می گفت از موضع جانسون در قبال برگزیت انتقاد کرد.

دیدار نخست وزیر انگلیس و وزیر اول اسکاتلند

به گفته نیکولا استروژن نحوه اجرای طرح بوریس جانسون برای دستیابی به توافق جدید با اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت مشخص نیست.

اتحادیه اروپا تاکنون بارها اعلام نموده که حاضر به مذاکره مجدد درباره توافقی که با ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس دست یافته است نیست.

نیکولا استروژن درباره رویکرد نخست وزیر جدید انگلیس در قبال برگزیت گفت: با وجود هر آنچه بوریس جانسون ممکن است به طور علنی در خصوص ترجیحش برای خروج با توافق بگوید اما در واقع او به دنبال برگزیت بدون توافق است. منطق موضع سختی که او اتخاذ نموده همین است.

وی اضافه کرد: بر این باور هستم که این امر بسیار برای اسکاتلند و برای کل بریتانیا خطرناک است.

نخست وزیر انگلیس در دیدار خود با وزیر اول اسکاتلند تاکید نمود که دولت او هر چند خروج با توافق از اتحادیه اروپا را ترجیح می دهد اما در هر صورت روز 31 اکتبر (مهلت مشخص شده از سوی اتحادیه اروپا) از این اتحادیه خارج خواهد شد.

بسیاری از تحلیلگران سیاسی هشدار داده اند که موضع سرسختانه بوریس جانسون در قبال برگزیت ممکن است اتحاد بریتانیا را در معرض خطر قرار دهد. نیکولا استروژن هفته گذشته در نامه ای به نخست وزیر انگلیس اظهار داشت که دولت محلی اسکاتلند به دنبال برگزاری دومین همه پرسی برای استقلال از بریتانیا است.

رای دهندگان انگلیسی در حالی در سال 2016 به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دادند که اکثر رای دهندگان در اسکاتلند با برگیت مخالفت بودند.

گروهی از مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همزمان با دیدار بوریس جانسون با نیکو استروژن علیه نخست وزیر انگلیس و مواضع او در قبال برگزیت تظاهرات کردند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13362

به "دیدار نخست وزیر انگلیس و وزیر اول اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار نخست وزیر انگلیس و وزیر اول اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید