در مدیریت و کنترل ویرس کرونا به چند طرح نوآورانه دست یافتیم

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/اصفهان استاندار اصفهان گفت: شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای مقابله با ویروس کرونا محصولاتی فراوری کردند تا هرچه سریع تر این ویروس ریشه کن گردد.

در مدیریت و کنترل ویرس کرونا به چند طرح نوآورانه دست یافتیم

عباس رضایی، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای مقابله با ویروس کرونا محصولاتی فراوری کردند تا هرچه سریع تر این ویروس ریشه کن گردد.

وی اضافه کرد: با توجه به بحران توزیع اقلام بهداشتی برای مقابله و پیشگیری از این ویروس، استانداری اصفهان با همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان سامانه ای با عنوان رهتاب (راه حل هوشمند تنظیم الکترونیکی بازار) را ایجاد نموده که قابلیت رصد و توزیع عادلانه اقلام مذکور تا سطح خریدار نهایی را دارد.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رضایی ادامه داد: در این سامانه، شهروندان به وسیله سامانه پیامک و براساس کد ملی نسبت به ثبت نام اقدام نموده و پس از آن با مراجعه به فروشگاه های منتخب (فیزیکی یا مجازی) اقلام را خریداری می نمایند.

وی با اشاره به طراحی و فراوری اولیه از دوربین حرارت سنج لیزری توسط یکی از شرکت های دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، گفت: این محصول بدون احتیاج به اپراتور، سخت افزار یا نرم افزار جانبی قادر است حرارت بدن را از فاصله 10 تا 40 سانتی متری با استفاده از تکنولوژی مادون قرمز اندازه گیری کند و قابلیت اتصال به گیت ورود اماکن را داشته و اعداد اندازه گیری شده به صورت آنلاین و بی سیم به مکان مورد نظر انتقال می یابد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: همچنین این دوربین حرارت سنج دارای نشانگر و هشدار، جهت مشخص حرارت مجاز و غیر مجاز است و به وسیله باتری یا فندک خودرو شارژ می گردد.

رضایی به طراحی و ساخت دستگاه سامانه عبور پاک توسط تیم علمی دامپزشکی شهرستان کاشان اشاره نمود و اضافه کرد: این دستگاه در قسمت ورودی مکان نصب می گردد و شخص با عبور از داخل دستگاه به طور کامل ضدعفونی می گردد، این دستگاه در فروشگاه ها، بیمارستان ها، بانک ها و مجتمع های مسکونی یا اداری کاربرد دارد.

استاندار اصفهان گفت: طراحی و ساخت دستگاه استریل باکس توسط یکی دیگر از شرکت های دانش بنیان است که قابلیت ضدعفونی محصول خریداری شده از هایپرمارکت را برای مشتریان فراهم می آورد و محصول ضدعفونی شده را در اختیار مشتری قرار می دهد.

وی طراحی و ساخت دستگاه کنترل باکس و هندست تخت بیمار را از دیگر محصولات فراوری شده توسط شرکت های دانش بنیان دانست و اعلام نمود: افشانه و محلول ضدعفونی نماینده دست و سطوح همچنین دستگاه اتمایزر ضدعفونی نماینده محیط و فیلترهای تصفیه هوا با گرید بالا توسط شرکت های دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فراوری شده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 43184

به "در مدیریت و کنترل ویرس کرونا به چند طرح نوآورانه دست یافتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مدیریت و کنترل ویرس کرونا به چند طرح نوآورانه دست یافتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید