درخواست مرکل از کشورمان: در برجام بمانید

به گزارش مهسان بلاگ، تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: صدراعظم آلمان به رغم اهمال کاری طرف های اروپایی در حمایت از برجام، از ایران خواست که همچنان به تعهداتش در برجام پایبند بماند.

درخواست مرکل از کشورمان: در برجام بمانید

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز پنج شنبه در نشست خبری پس از خاتمه اجلاس غیررسمی رهبران اروپایی در رومانی از ایران خواست همچنان به تعهدات خود در برجام پایبند بماند.

صدراعظم آلمان با تأکید بر اینکه برجام هنوز هم بهترین راه حل برای حل و فصل اختلافات هسته ای با ایران محسوب می گردد، به خبرنگاران حاضر در این نشست خبری گفت: ایران با پایبندی به این راه حل دیپلماتیک این فرصت را خواهد داشت که [به جهان] نشان دهد که به راه حلهای صلح آمیز علاقه مند است. تداوم اجرای تعهدات برجامی از سوی ایران به نفع این کشور خواهد بود. ما فکر می کنیم راه حلی که به وسیله مذاکره حاصل شده، بهترین گزینه است. این توافق [برجام] برای هر دو طرف خوب است.

وی اضافه کرد: ما به عنوان اتحادیه اروپا خواهان تشدید تنش با ایران نیستیم و برای استفاده از ابزارهای دیپلماتیک کوشش می کنیم. ما همچنین از محدودیت های خود آگاهیم و امیدواریم بتوانیم راه حلی برای مسائل کنونی پیدا کنیم.

آنگلا مرکل در حالی از ایران خواسته است که به تعهداتش در برجام پایبند بماند که ناتوانی یا شاید عدم تمایل اروپایی ها برای حمایت از برجام در برابر زیاده خواهی ها آمریکا، دولت ایران را مجبور به واکنش ساخته است.

به دنبال خروج دولت آمریکا از برجام و کارشکنی های واشنگتن در اجرای آن و همچنین بدعهدی طرف های باقی مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه طی بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو برجام اظهار داشت ایران تعهدات خود ذیل برجام را کاهش خواهد داد.

در پی اتخاذ این تصمیم از سوی شورای عالی امنیت ملی ایران، اتحادیه اروپا روز پنج شنبه طی بیانیه ای قویاً از ایران خواست به اجرای تعهداتش در برجام همان گونه که تاکنون پایبند بوده، ادامه داده و از برداشتن هرگونه گام های تنش زا بپرهیزد.

41231

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9222

به "درخواست مرکل از کشورمان: در برجام بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مرکل از کشورمان: در برجام بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید