دانشگاه های بزرگ دنیا از پتانسیل علوم انسانی و اجتماعی دانشجویان ایران مطلع نیستند

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بیشتر صحبت از توان فنی و مهندسی دانشجویان ایرانی می گردد در حالی که معتقدیم در حوزه علوم انسانی هم قوی هستیم و دانشگاه های بزرگ جهان از این پتانسیل دانشجویان و دانشگاه های ایرانی اطلاع کافی ندارند.

دانشگاه های بزرگ دنیا از پتانسیل علوم انسانی و اجتماعی دانشجویان ایران مطلع نیستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران در نشست رؤسای دانشگاه های متولی کارگروه همکاری های علمی بین المللی و سفرای کشورهای هدف گفت: در این نشست یکی از موضوعاتی که مورد اشاره نهاده شد موضوع علوم انسانی و اجتماعی بود که باعث خوشحالی است.

وی با تاکید بر بحث علوم اجتماعی و انسانی در دانشگاه های ایران، درباره روند همکاری در رشته های علوم انسانی با کشورهای هدف و ضرورت توسعه آن صحبت کرد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امروزه شبکه سازی جهانی دانش از برنامه های در دستورکار است و شاهد همکاری میان دانشگاه های جهان در زمینه های مختلف هستیم.

سلیمی توضیح داد: همکاری در حوزه علوم انسانی می تواند از پیش آسان تر گردد و این موضوع می تواند یکی از همکاری های جدی در آینده باشد.

وی یادآور شد: دانشگاه های ایران در حوزه علوم انسانی قوی هستند و پتانسیل خوبی در این زمینه برای همکاری بیشتر با اروپایی ها و دیگر کشورها وجود دارد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: اغلب از پتانسیل فنی و مهندسی جامعه ایرانی در دانشگاه های خارج صحبت می گردد، اما در حوزه علوم انسانی هم پتانسیل هایی داریم که معتقدیم دانشگاه های بزرگ در جهان از این پتانسیل ناآگاه هستند و پیشنهاد می کنیم دانشگاه های اروپایی به این موضوع توجه بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13795

به "دانشگاه های بزرگ دنیا از پتانسیل علوم انسانی و اجتماعی دانشجویان ایران مطلع نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های بزرگ دنیا از پتانسیل علوم انسانی و اجتماعی دانشجویان ایران مطلع نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید