خشم اماراتی ها از اظهارات ترامپ: او هم مثل اوباما است

به گزارش مهسان بلاگ، مشاور سابق ولی عهد ابوظبی از اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا در خصوص ایران انتقاد کرد و گفت او با اوباما فرقی ندارد.

خشم اماراتی ها از اظهارات ترامپ: او هم مثل اوباما است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ساعتی بعد از نمایش تبلیغاتی رئیس جمهوری آمریکا برای توجیه ناتوانی این کشور برای مقابله با ایران، مشاور سابق ولی عهد ابوظبی از اظهارات او انتقاد کرد.

دونالد ترامپ عصر آدینه (31 خرداد) در حساب توییتری خود مدعی شد که تصمیم حمله محدود به ایران گرفته شده بود و او قبل از ده دقیقه مانده به اجرای آن، به دلیل کشته نشدن انسان ها دستور توقف این حمله را صادر نموده است (جزئیات بیشتر).

عبدالخالق عبدالله، نظریه پرداز سیاسی، استاد دانشگاه و مشاور سابق ولی عهد ابوظبی از این که ترامپ از این حمله ادعایی پا پس کشیده ابراز تعجب و انزجار کرد.

او در حساب توییتری خود با خطاب قرار دادن ترامپ نوشت: راستی چرا ترامپ حمله [به ایران] را لغو و تصمیمش را در آخرین لحظه تغییر داد؟

مشاور سابق بن زاید با ابراز ناراحتی از این تصمیم پرسید آیا این اقدام حباب صوتی است که ترامپ با آن تهدید می نماید و می ترساند و پس از آن عقب نشینی می نماید یا اینکه او هم نسخه ویرایش شده اوباما، رئیس جمهورِ مردد و کم مهارت است؟

توییت عبدالله

او در ادامه باز می پرسد: یا اینکه [این تصمیم] به این دلیل است که آمریکا توانایی خود برای تأکید بر هیبتش در برابر دشمن خود (ایران) را از دست داده و [از این رو] اعتبار خود در بین دوستانش را از دست داده و یا این همان واشنگتن ِسردرگم در تصمیماتش است؟.

بعضی کشورهای عربی بعد از روی کار آمدن ترامپ در سال 2016 او را به خروج از توافق هسته ای با ایران تشویق کردند و همزمان با خروج آمریکا از برجام در 22 اردیبهشت 97 با صدور بیانیه های جداگانه از آن شدیدا حمایت کردند.

اخیرا عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات گفته است که در هر توافق جدیدی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از جمله امارات باید عضوی از این توافق باشند و خواسته های چهارگانه ابوظبی در این توافق گنجانده گردد.(جزئیات بیشتر)

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11188

به "خشم اماراتی ها از اظهارات ترامپ: او هم مثل اوباما است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم اماراتی ها از اظهارات ترامپ: او هم مثل اوباما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید