خبر فرمانده کل ارتش درباره سانحه کنارک

به گزارش مهسان بلاگ، فرمانده کل ارتش از تشکیل 4 تیم کارشناسی برای آنالیز ابعاد حادثه ناو کنارک خبرداد.

خبر فرمانده کل ارتش درباره سانحه کنارک

به گزارش تسنیم، سر لشکر موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم استقبال از پیکر شهدای نداجاگفت: هرکسی که لباس سربازی می شد دنبال شهادت است. برخی مانند ما سی سال در کوه و دریا دنبال آن می گردند و پیدا نمی نمایند و برخی راه صد ساله را یک شبه می فرایند.

وی اضافه کرد: از اولین لحظاتی که این رخ داد برای همه کار هایی که باید انجام می شد کار های لازم انجام شد. الان چهار گروه کارشناسی از ستاد کلوزارت دفاع ارتش و نیروی دریایی از لحظه ای که رخ داده در حال آنالیز موضوع هستند. معمولا در این جور حوادث کار خیلی پیچیده است و اینکه چه بخشی مربوط به فناوری و چه بخشی مربوط به نیروی انسانی است کار بسیار دقیقی است.

فرمانده ارتش ادامه داد: یکی دیگر از کار هایی که باید پیش بینی می شد نجات باقی مانده خدمه بود که شناور های نیروی دریایی به سرعت در منطقه حاضر شدندو توانستند 16 نفر را نجات بدهند و یکی از این 16 نفر هم در راه رسیدن به بیمارستان به شهادت رسید و حال بقیه خوب است. بقیه که در محل هایی بودن که نزدیک به محل سانحه بوده پس از اقداماتی که برای خروج آن ها از شناور انجام شد به شهادت رسیده بودند و دیشب آخر وقت آن ها را از شناور خارج کردند.

سرلشکر موسوی توضیح داد: در کنارک همه اقدامات برای انتقال آن ها انجام شد و نیروی هوایی برای انتقال آن ها و خانواده هایشان به هرجا که لازم بوده با تمام توان اقدام نموده است.

وی بیان نمود: کار های دیگری که باید انجام گردد دریافت آزمایش DNA است تا بخش هایی که مشخص نیست برای چه کسی است شناسایی گردد پیش بینی های لازم با پزشکی قانونی اجرا شده تا از همین الان کار خود را انجام دهند.

فرمانده کل ارتش گفت: تمام فرماندهان نظامی در استان هایی که شهدا به آن ها تعلق دارند آماده استقبال از پیکر شهدا هستند. البته در این ایام باید تا آنجا که می توانیم رعایت دستور العمل های بهداشتی را بکنیم.

سرلشکر موسوی بیان نمود: یکسری امرو حقوقی دیگر هم هست که باید در ارتش و ستاد کل و بنیاد شهید انجام گردد که تا کنون آنچه باید انجام می شده اجرا شده و از این به بعد هم انجام می گردد.

وی در سرانجام گفت: از نکاتی که ماباید خدا را بابت آن شاکر باشیم این است که پیش از تشییع شهدای ارتش در کنارک جوانان به فرماندهان ما مراجعه میکردند و می گفتند ما آماده ایم جای این شهدا را پر کنیم و از مرز های کشور دفاع کنیم و عزیزان ما در ارتش بر پیمان خونی که با ملت بسته اند تا آخرایستاده اند. پیکر همه شهدا پیدا شده است و کار هایی که الان در حال اجرا است برای پیدا کردن علت حادثه است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: فرارو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48694

به "خبر فرمانده کل ارتش درباره سانحه کنارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر فرمانده کل ارتش درباره سانحه کنارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید