جیب خالی فدراسیون فوتبال در برابر بدهی 30 میلیارد تومانی!

به گزارش مهسان بلاگ، فدراسیون فوتبال تا 10 روز دیگر باید بدهی 30 میلیارد تومانی به شستا را بازگرداند و در غیر این صورت با بحران دیگری روبرو خواهد شد.

جیب خالی فدراسیون فوتبال در برابر بدهی 30 میلیارد تومانی!

به گزارش خبرنگاران، ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی سابق فدراسیون فوتبال می گوید در حال حاضر این فدراسیون حدود 50، 60 میلیارد تومان بدهی دارد که 30 میلیارد تومان از این بدهی هنگفت، مربوط به قرض دو میلیون دلاری فدراسیون از شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) است که مدیران سئول نشین باید این مبلغ را تا سرانجام فرودین با این شرکت دولتی تسویه حساب نمایند.

این مبلغ آبان سال گذشته برای پرداخت قسط اول و دوم قرارداد مارک ویلموتس تهیه و حساب سرمربی سابق تیم ملی واریز شد تا او با وجود دریافت این مبلغ، قراردادش را با فدراسیون فوتبال به علت بدقولی و عمل نکردن به تعهدات خود فسخ کند و مجددا خواهان دستمزد کامل خود با این فدراسیون گردد.

با این حساب، در کنار پرونده حدودا شش میلیون دلاری که ویلموتس علیه ایران در فیفا به راه انداخته، فدراسیون فوتبال حدود 10 روز فرصت دارد تا بدهی شستا را تامین کند و در کنار مسائل مختلف جاری در این فدراسیون، گرفتار شکایت شرکت شستا نگردد.

حساب فدراسیون فوتبال خالی است

واقعیت این است که فدراسیون در ماه جاری با کمبود منابع اقتصادی برای پرداخت دستمزد کارکنان خود روبرو است و برای برطرف این مشکل به وزارت ورزش و جوانان نیز مراجعه نموده اما به نتیجه نرسیده است. با این حساب در شرایط فعلی هیچ پولی در فدراسیون فوتبال نیست که بتواند از شر بدهی 30 میلیارد تومانی خود به شستا خلاص گردد.

حتی ابراهیم شکوری فاش نموده که اگر کرونا بازی های ملی را در نوروز 98 به تعویق نیانداخته بود، این فدراسیون پولی برای تامین هزینه پرواز یک میلیارد و پانصد میلیون تومان تیم ملی به کامبوج را هم نداشته است.

برای حل این مسائل، شکوری چندی پیش راهی سوئیس شد تا بتواند از این طریق مبلغی از پاداش های بلوکه شده ایران در حساب فیفا را آزاد کند و به سراغ طلبکاران فدراسیون فوتبال برود که هیچ یک از بانک های سوئیسی به علت تحریم های آمریکا، همکاری لازم را با فدراسیون ایران نداشته اند.

نبی گره گشای فدراسیون می گردد؟

با رفتن مدیران باسابقه و دارای نفود فدراسیون فوتبال در ماه ها و سال های اخیر، الان این فدراسیون با مسائل مدیریتی نیز روبرو شده است و مدیران قبلی هم در قبال بدهی های باقی مانده از دوران خود جوابگو نیستند.

ادامه بحران های اقتصادی و اداری در فدراسیون فوتبال در نخستین روزهای فروردین منجر به جا به جایی در بخش دبیرکلی شد تا مهدی محمدنبی با سابقه کار کردن در این سمت و به علت داشتن ارتباطات کاری، جایگزین شکوری گردد.

در کنار بدهی های موجود، فدراسیون فوتبال یک بدهی اقتصادیاتی 50 میلیارد تومانی هم دارد که در شرایط کنونی و با نبود نقدینگی در برنامه های مدیران این مجموعه قرار ندارد اما سوال اصلی این است که مدیریت فوتبال ایران به چه شکل می خواهند این بدهی هنگفت را با شستا تسویه نمایند؟

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 43624

به "جیب خالی فدراسیون فوتبال در برابر بدهی 30 میلیارد تومانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیب خالی فدراسیون فوتبال در برابر بدهی 30 میلیارد تومانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید