جوی آرام و پایدار در کشور

به گزارش مهسان بلاگ، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بیشتر منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار را پیش رو داریم.

جوی آرام و پایدار در کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرکرده با اعلام این خبر اضافه نمود: طی امروز و فردا بارش های پراکنده ای را پیش رو خواهیم داشت که در سواحل دریای خزر از جمله در گیلان، مازندران و گلستان، شمال استان های آذربایجان های غربی، شرقی و اردبیل و بطور پراکنده در شمال زنجان و ارتفاعات خراسان شمالی بارش های پراکنده رخ می دهد.

وی گفت: در شمال شرق کشور وزش باد موقتی و بارش های پراکنده را در ساعات بعداز ظهر پیش رو خواهیم داشت.

سرکرده اضافه نمود: پیش بینی می گردد در جنوب شرق کشور هم مانند روز های گذشته بارش های پراکنده اتفاق بیفتد که از جمله در جنوب شرق کشور، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و ارتفاعات استان کرمان، قسمت های شرقی و شمالی هرمزگان بارش های پراکنده ای اتفاق می افتد.

کارشناس هواشناسی گفت: آب های جنوبی کشور به ویژه در نواحی شرقی طی دو سه روز آینده مواج و متلاطم است، اما در نواحی شرقی کشور طی سه روز آینده وزش باد های 120 روزه شدت می گیرد و شدت آن در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، منطقه زابل، زهک، هیرمند و هامون بیشتر خواهد بود به طوری که باعث فراوری گردو خاک و کاهش کیفیت هوا در این نواحی خواهد شد.

وی اضافه نمود: البته وزش باد در نواحی مرکزی دامنه های البرز هم اتفاق می افتد از جمله در جنوب استان تهران، سمنان، استان قم، مرکزی، اصفهان و استان یزد وزش باد را پیش رو داریم.

سرکرده گفت: در نواحی جنوب و غرب کشور هم یعنی استان خوزستان پیش بینی می گردد که طی دو سه روز آینده وزش باد پدیده غالب در این منطقه باشد و در بعضی ساعات شدت بگیرد.

وی اضافه نمود: تهران امروز آسمانی صاف دارد و دما در گرم ترین ساعات به 37 درجه می رسد.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 92522

به "جوی آرام و پایدار در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوی آرام و پایدار در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید