جهانگیری: ساخت این کیت سریع دغدغه مشترک همه مسئولان ، مخبر: ازاین پس امکان تشخیص کرونا درعرض 15 دقیقه و با قیمت مناسب فراهم شد

به گزارش مهسان بلاگ، با تلاش محققان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام، ایران از امروز در زمره 3 کشور جهان که فناوری تولید کیت تشخیص سریع ویروس کوید 19 را دارند، قرار گرفت.

جهانگیری: ساخت این کیت سریع دغدغه مشترک همه مسئولان ، مخبر: ازاین پس امکان تشخیص کرونا درعرض 15 دقیقه و با قیمت مناسب فراهم شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صبح امروز در مراسمی با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، ستاری معاون علمی رئیس جمهور، رئیسی معاون وزیر بهداشت و معاونان و مدیران مجموعه ستاد اجرایی، خط تولید کیت های تشخیص فوری کرونا به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره برداری رسید.

در این مراسم که در محل نمایشگاه دستاورد های ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پس از افتتاح خط تولید این کیت ها گفت: کشور به این محصول بزرگ دانش بنیان نیاز داشت و دسترسی به آن، دغدغه مشترک مسئولان نظام طی این ماه ها بود و لذا این دستاورد بزرگ ستاد اجرایی فرمان امام را باید به رهبرمعظم انقلاب و همه مردم و جامعه سلامت تبریک بگویم.

وی افزود: برادر عزیزم آقای دکتر مخبر از مدیران بزرگ و ارزشمند کشور هستند ودر تمام این سال ها هرجا در کشور خلأ و نیازی پیش آمده ایشان و مجموعه ستاد با ریسک پذیری بالا وارد میدان شدند و تا حصول نتیجه پای کار ایستاده اند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دستیابی به فناوری و تولید این کیت، در راستای جهش توسعه علمی و فناوری و یک دستاورد ملی است که بابت آن از تمام مجموعه ستاد اجرایی و محققان جوان آن قدردانی میکنم.

جهانگیری با اشاره به موضوع بیکاری و آسیب ویروس کرونا به اشتغال گفت: باید در دولت راهکار و منابع اقتصادی پیدا کنیم که ظرف روز های آینده بتوانیم کمک های معیشتی بین مردم به ویژه درمناطق محروم و آسیب دیدگان این بحران توزیع کنیم، اگر چه نهاد های عمومی مخصوصا ستاد اجرایی فرمان امام درمقاطع مختلف با فرمان رهبرمعظم انقلاب کمک های خوبی دراین مناطق به آسیب دیدگان کرونا انجام داده اند.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام نیز دراین مراسم با اشاره به مشخصات کیت تشخیصی جدید گفت: دستیابی به دانش ساخت این کیت قدم بزرگی برای مهار کرونا در کشور است و ارزش دستیابی به آن کمتر از واکسن کرونا نیست چرا که ازاین طریق میتوان به غربالگری و قطع زنجیره انتقال تسریع بسیار بالایی بخشید.

وی افزود: استفاده از این کیت جدید، دیگر نیاز به محیط آزمایشگاهی و حضور پزشک ندارد وبرخلاف کیت های پی سی آر فعلی که 48 ساعت برای نشان دادن نتیجه زمان لازم دارد، در هر محیط و منطقه ای میتوان در کمتر از 20 دقیقه ابتلای فرد به کوید19 را متوجه شد.

مخبر با اشاره به گران بودن کیت های فعلی مورد استفاده در سیستم درمانی و پزشکی افزود: قیمت کیتهای ساخته شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام، 40 درصد ارزان تر از کیت های فعلی و نهایتا 200هزارتومان است.

رئیس ستاد اجرایی با اشاره به اقدام جهادی نیرو های دانش بنیان ستاد در دستیابی به این کیت ها گفت: در کمتر از 22 روز جوانان دانشمند ما توانستند خط تولید این کیت ها را راه اندازی کنند و از امروز میتوانیم روزانه 200 هزار کیت تولید و تحویل جامعه سلامت بدهیم.

وی افزود: ستاد اجرایی با تمام قدرت و به صورت شبانه روزی در تمام حوزه های مقابله با کرونا ازقبیل تولید واکسن کوید 19، تولید کیت تشخیص و دارو های مورد نیاز، ماسک و محلول ضدعفونی و تجهیزات پزشکی و کمک به آسیب دیدگان کرونا ازطریق توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی و هرچیزی که مردم و جامعه سلامت دراین راستا نیاز داشته باشند، فعال است و ازهیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

در ادامه این برنامه سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهورنیز در سخنانی کوتاه ضمن قدردانی از اقدامات ستاد گفت: از دکتر مخبر و مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام تشکر میکنم که گرایش به سمت دانش بنیان ها را به یک فرهنگ تبدیل کردند.

وی افزود: همین فرهنگ دانش بنیانی باعث شد جوانان ما در حوزه تولید کیت، ماسک، دارو و انواع تجهیزات به خودشان جرأت ورود به میدان بدهند و در زمره برترین های جهان قرار بگیریم.

گفتنی است در ابتدای این برنامه، معاون اول رئیس جمهور طی بازدیدی از نمایشگاه دستاورد های ستاد اجرایی فرمان امام، از نزدیک با بخشی از خدمات و دستاورد های زیرمجموعه های ستاد مانند بنیاد های برکت، احسان، گروه اقتصادی تدبیر، سامانه 4030، کاروان سلامت و تله مدیسین، گروه کشاورزی و ... قرار گرفت.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 68730

به "جهانگیری: ساخت این کیت سریع دغدغه مشترک همه مسئولان ، مخبر: ازاین پس امکان تشخیص کرونا درعرض 15 دقیقه و با قیمت مناسب فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری: ساخت این کیت سریع دغدغه مشترک همه مسئولان ، مخبر: ازاین پس امکان تشخیص کرونا درعرض 15 دقیقه و با قیمت مناسب فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید