کوشش هند برای تمدید معافیت خرید نفت از ایران

به گزارش مهسان بلاگ، دهلی نو - خبرنگاران -سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند در تماس تلفنی با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود بااشاره به وضعیت مالی وسیاسی این کشور خواهان تمدید معافیت این کشور برای خرید نفت از ایران شده است.

کوشش هند برای تمدید معافیت خرید نفت از ایران

به گزارش امروز(سه شنبه) خبرنگاران به نقل از روزنامه هندوستان تایمز،وزیر امور خارجه هند به مقامات آمریکایی اعلام نموده است که جایگزین کردن صادرات 23.5 میلیون تن نفت ایران در سال برای هند امکانپذیر نیست .

به گفته مقامات هندی، سواراج در این گفت وگوی تلفنی از آمریکا خواسته است این کشور بدون اینکه شامل تحریم های آمریکا گردد به واردات نفت از ایران ادامه دهد.

براساس این گزارش، پامپئو بدون پاسخ به درخواست همتای هندی خود گفته است که تصمیم به معافیت برای واردات نفت از ایران به صورت مستقیم از سوی ترامپ گرفته می گردد.

هند نزدیک به 80 درصد از احتیاج به نفت خود را به وسیله واردات تامین می نماید و سهم ایران در این واردات هند 10 درصد می باشد.

ایران برای فروش نفت خود شرایط خوب و رقابتی از جمله پرداخت با تاخیر و حمل و نقل مجانی به هند ارائه می دهد.

هند پیش از این مذاکرات گسترده ای با آمریکا برای تمدید معافیت واردات نفت از ایران برگزار نموده بود و مقامات هندی انتظار داشتند که آمریکا این معافیت ها را بار دیگر تمدید کند.

دولت آمریکا از سال گذشته بعد از خروج از برجام و در ادامه سیاست های ضد مردم ایران بر محروم کردن جمهوری اسلامی ایران از بازار نفت تمرکز نموده است و کوشش می نماید خود جایگزینی برای نفت تهران در بازار دنیای باشد.

در ماه مه (اردیبهشت) سال گذشته بود که آمریکا پس از خروج از برجام که در سال 2015 امضاء شده بود، بار دیگر تحریم های مالی قبلی علیه ایران را تمدید و در نتیجه صادرات نفت ایران با دیگر کشورهای دنیا را دچار چالش کرد.

این کشور در همان ایام به مشتریان نفت ایران ابلاغ نموده بود که باید واردات نفت خود از ایران را به صفر برسانند و گرنه با تحریم روبرو می شوند.

در ماه نوامبر (آبان) بود که آمریکا پس از آنالیز وضعیت موجود بعد از اعمال آن تحریم های مالی، به هشت کشور از جمله کره جنوبی، چین، هند، یونان، ایتالیا، تایوان، ژاپن و ترکیه به مدت شش ماه برای خرید نفت از ایران معافیت داد تا با سهمیه ای محدود از ایران نفت بخرند.

آساق**267**1600

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8782

به "کوشش هند برای تمدید معافیت خرید نفت از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش هند برای تمدید معافیت خرید نفت از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید