تایید 256 طرح پژوهشی با موضوع کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سعید اسلامی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز 320 طرح دریافتی با موضوع کووید 19 در سامانه طراحی شده در این معاونت ثبت شده که از این تعداد 256 طرح آن توسط کمیته اخلاق تأیید شده است.

تایید 256 طرح پژوهشی با موضوع کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: از مجموع طرح های تأییدی در حال آزمایش هم تا این لحظه 20 طرح آن انتها یافته است و در مرحله نتیجه گیری نهایی قرار گرفته است.

وی تاکید نمود: طرح های پژوهشی دریافتی با موضوع کرونا در 3 حوزه پیشگیری، درمان و مراقبت پس از درمان بوده و معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد حمایت ویژه ای از این نوع طرح ها دارد که از جمله طرح های حمایت شده در حوزه پیشگیری می توان به دو سامانه از راه دور در حوزه های تغذیه و اعصاب و روان و در حوزه پس از درمان نیز می توان به سیستم های خودمراقبتی اشاره نمود.

اسلامی از اجرای طرح رجیستری بیماران کرونایی اطلاع داد و گفت: در این طرح بیماران کرونایی و بحث جزئیات بالینی این دسته از بیماران توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان های مرجع به مرحله اجرا در آمده است.

وی اضافه نمود: در قالب این طرح گزارش روزانه سیر مراحل بالینی بیمار کرونایی، داروهای مورد استفاده قرار گرفته و نتایج آزمایش ها و سی تی اسکن های فرد ثبت می گردد و بر اساس داده های دریافتی بهترین مدل پژوهشی در حوزه های بهداشت و درمان اجرایی می گردد.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طرح رجیستری بیماران کرونایی در 3 گروه از بیماران مبتلا به کووید 19 اجرا می گردد، اعلام نمود: در قالب طرح رجیستری بیماران کووید 19، سه گروه از نوع این بیماران و دارای داده های بالینی که نیازمند درمان در منزل یا نیازمند درمان در بخش های بستری و ICU بیمارستان ها هستند شناسایی شده اند و اقدامات درمانی هر گروه هم متناسب با نوع نیازشان صورت می پذیرد.

fungroups.ir: گروه سرگرمی، مجله و انجمن سرگرمی

namit.ir: نامیت | مجله بازاریابی و مدیریت بازار

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 60646

به "تایید 256 طرح پژوهشی با موضوع کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید 256 طرح پژوهشی با موضوع کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید