تأکید ترکمنستان و بانک بازسازی و توسعه اروپا بر گسترش همکاری

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس اتحادیه فراوری کنندگان ترکمنستان و رئیس نمایندگی بانک بازسازی و توسعه اروپایی در شهر عشق آباد دیدار و بر تقویت روابط دوجانبه تأکید کردند.

تأکید ترکمنستان و بانک بازسازی و توسعه اروپا بر گسترش همکاری

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، الکسادر بابایف رئیس اتحادیه فراوری کنندگان ترکمنستان و انگین گاکسو رئیس نمایندگی بانک نوسازی و توسعه اروپایی در شهر عشق آباد دیدار کردند.

در این دیدار طرفین بر تقویت مشارکت دوجانبه تأکید کردند.

همچنین 2 طرف درباره همکاری اتحادیه فراوریکنندگان ترکمنستان و بانک بازسازی و توسعه اروپا تبادل اطلاعات داشتند و بر همکاری در زمنیه استخراج معادن توجه بیشتری ارائه نمودند.

علاوه بر این طرفین همکاری برای تأسیس کارخانه های مشترک و مؤسسه های کشاورزی، تقویت روابط در زمنیه گردشگری و گسترش تکنولوژی های دیجیتالی را آنالیز کردند.

به گفته مقامات ترکمن، بر اساس آمار سال 2018 بانک اروپایی در ترکمنستان 250 میلیون یورو در بخش های مختلف سرمایه گذاری نموده و در چارچوب این سرمایه گذاری 65 پروژه مشترک راه اندازی و 200 نشست برای آنالیز مناسبات دوجانبه برگزار گردید.

بانک بازسازی و توسعه اروپا در سال 1991 برای توسعه اقتصاد بازرگانی و تقویت دموکراسی در بیش از 30 منطقه در آسیای مرکزی و اروپایی مرکزی تأسیس شد.

شایان ذکر است که به تازگی سازمان های حقوق بشر بین المللی نامه ای با درخواست تحریم اقتصادی ترکمنستان به دلیل رعایت نشدن حقوق بشر در این کشور را به رهبران بانک بازسازی و توسعه اروپایی ارسال کردند.

هنوز جواب رسمی از طرف بانک بازسازی و توسعه اروپایی در مورد این درخواست منتشر نشده است.

انتهای پیغام/.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11824

به "تأکید ترکمنستان و بانک بازسازی و توسعه اروپا بر گسترش همکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید ترکمنستان و بانک بازسازی و توسعه اروپا بر گسترش همکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید