بیماری براکسی، علت تلف شدن حیات وحش پارک ملی گلستان است

به گزارش مهسان بلاگ، تهران - خبرنگاران - اداره کل دامپزشکی استان گلستان، علت تلفات 160 راس قوچ و میش پارک ملی گلستان را بیماری براکسی اعلام نمود.

بیماری براکسی، علت تلف شدن حیات وحش پارک ملی گلستان است

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، اداره کل دامپزشکی استان گلستان در نامه ای خطاب به استاندار گلستان که رونوشتی از آن به اداره کل حفاظت محیط زیست استان رسیده است، اظهار نظر نهایی خود را پیرامون علت تلفات قوچ و میش پارک ملی گلستان اظهار داشت.

در این نامه که 16 اردیبهشت ارسال شده، آمده است که پس از بروز سرمای شدید در منطقه شواهد کلینیکی (تغییر در رژیم غذایی دام های مذکور و خوردن علوفه یخ زده) با بیماری براکسی مطابقت دارد.

همچنین آمده است: بیماری براکسی یک بیماری غیرواگیر و صد در صد کشنده است که عامل آن کلوستریدیوم هایی (نوعی از باکتری های بی هوازی) هستند که به طور طبیعی در دستگاه گوارش نشخوارکنندگان وجود دارند، اما بر اثر عواملی همچون خوردن علوفه یخ زده یا تیغ دار که در شکمبه حیوانات ایجاد خراش و زخم می نماید تکثیر می شوند و فراوری سم نموده، به مسمومیت داخلی و نهایتا به مرگ حیوان منجر می شوند.

علاوه بر این، در این نامه آمده که پس از کشف لاشه های قوچ و میش در پارک ملی گلستان، پایش و نظارت مستمر اجرا شده و هیچ شواهدی از وجود لاشه های جدید به دست نیامده است.

اوایل فروردین ماه 160 راس قوچ و میش در پارک ملی گلستان تلف شدند که آنالیز علت این مرگ و میر به اداره کل دامپزشکی استان گلستان واگذار شده بود.

علمی** 9014**1485

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9177

به "بیماری براکسی، علت تلف شدن حیات وحش پارک ملی گلستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری براکسی، علت تلف شدن حیات وحش پارک ملی گلستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید