بسیاری از افراد پس از حمله قلبی خشکشان می زند

به گزارش مهسان بلاگ، هنگامی که حمله قلبی رخ می دهد، تأخیر در درمان حتی در حد چند دقیقه می تواند مرگبار باشد.

بسیاری از افراد پس از حمله قلبی خشکشان می زند

اما یک آنالیز جدید نشان می دهد که بسیاری افراد تا ساعت ها پس آغاز علائم مراجعه برای درمان را به تأخیر می اندازند یا به این علت که ازلحاظ ذهنی خشکشان می زند و نمی توانند عمل نمایند یا به این علت که وخیم شدن وضعیتشان را دیر متوجه می شوند.

به گزارش هلث دی نیوز این یافته ها از یک نظرسنجی درباره چگونگی واکنش 300 بیمار سوئدی هنگام دچار شدن به حمله قلبی به دست آمده است.

کارولین نیمارک، سرپرست این آنالیز از بخش عصب زیست شناسی در بیمارستان کارولینسکا در استکهلم گفت: بیمارانی که برای بیش از 12 ساعت پس از ظهور علائم در مراجعه به درمان تأخیر نموده بودند، به عنوان افرادی که توانایی عمل کردن در این مورد را نداشتند، رده بندی شدند. این بیماران اغلب حس خود را در هنگام حمله قلبی این چنین توصیف می کردند که کنترلشان بر خودشان را از دست داده بودند. دیگران گفته بودند احساس ناتوانی در انجام هر عملی را داشتند، زیرا نمی دانستند چگونه واکنش نشان دهند یا چه کاری انجام دهند.

این پژوهشگران می گویند علائم حمله قلبی می تواند به اشکال بسیار متفاوت ناراحتی های در حد متوسط تا شدید ازجمله درد قفسه سینه یا درد گلو، گردن، پشت، معده یا شانه ها برای 15 دقیقه یا بیشتر بروز کند. فرد دچار حمله قلبی همچنین ممکن است احساس تهوع، عرق سرد و تنگ نفس به همراه حس بروز واقعه ای بد یا ترس از ناتوانی داشته باشد.

آشنایی با علائم حمله قلبی خاموش

به گفته نیمارک یک نشانه هشداردهنده دیگر این احساس در فرد است که قدرت عمل کردن در واکنش به علائمش را ندارد. در چنین حالتی به گفته او فرد در معرض خطری جدی است و احتیاج به خبر کردن فوری اورژانس وجود دارد.

این نظرسنجی در فاصله میان 2011 و 2014 انجام شد و پاسخ دهندگان برای حمله اول یا دوم قلبی در بیمارستان بستری شده بودند.

کارشناسان می گویند برای حل این مشکل باید به بیماران آموزش داد چطور با چنین موقعیت های دشواری برای تصمیم گیری کنار بیایند. یک راه دیگر آموزش بهتر عامه مردم است تا آن ها بهتر برای شناسایی، تفسیر و واکنش به علائم حمله قلبی آماده باشند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10262

به "بسیاری از افراد پس از حمله قلبی خشکشان می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از افراد پس از حمله قلبی خشکشان می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید