برنامه های ناتو در نشست فردای وزرای دفاع و پاسخ به روسیه

به گزارش مهسان بلاگ، ناتو خواستار پایبندی روسیه به پیمان منع موشک های هسته ای میان برد شده و اعلام کرده است که روسیه باید سیستم موشکی جدیدش را منهدم کند؛ در غیر این صورت با پاسخ محکم تری از سوی متحدان ناتو در منطقه روبرو می شود.

برنامه های ناتو در نشست فردای وزرای دفاع و پاسخ به روسیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، امروز ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که هفته بعد در شورای روسیه-ناتو، جلسه ای در مورد پیمان منع موشک های هسته ای میان برد برگزار خواهد شد و وزرای دفاع ناتو درخصوص سیستم موشکی جدید روسیه که به گفته آمریکا ناقض این پیمان است، به بحث خواهند پرداخت.

این پیمان در سال 1987 بین ایالات متحده آمریکا و اتحادیه جماهیر شوروی برای محدود کردن حملات هسته ای و حذف انبارهای موشک های میان برد دو قدرت بزرگ هسته ای جهان امضا شده بود که استفاده از موشک های با برد بین 500 و 5500 کیلومتر را منع می کرد.

وی افزود: ما هیچ نشانه ای از پذیرفتن درخواست مان از سوی روسیه ندیده ایم و قدم بعدی ناتو را درخصوص نقض این پیمان، تعیین خواهیم کرد. پاسخ ما دفاعی، حساب شده و هماهنگ خواهد بود.

روسیه تاکنون از انهدام این سیستم موشکی سرباز زده است و با انکار نقض پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، واشنگتن را به تلاش برای رقابت تسلیحاتی متهم می کند.

دبیرکل ناتو از ارائه جزئیات بیشتر درخصوص دیدار وزرای دفاع ناتو که فردا (چهارشنبه) برگزار می شود، امتناع کرد اما به گفته دیپلمات ها، وزرای دفاع در مورد بیشتر شدن پرواز هواپیماهای نظامی آمریکا بر فراز اروپا که قابلیت حمل کلاهک های هسته ای را نیز دارند، در کنار افزایش آموزش های نظامی و جابجایی موشک های دریایی آمریکا، گفت وگو خواهند کرد.

آمریکا اعلام کرده است که دوم ماه اوت، از پیمان منع موشک های هسته ای (به اختصار آی ان اف) کناره گیری خواهد کرد؛ در نتیجه این کناره گیری، آمریکا از زیر محدودیت های توسعه موشک های میان برد و هسته ای خارج می شود.

این مناقشه، شکاف روابط غرب و شرق را به خصوص بعد از تصرف کریمه توسط روسیه و حضور این کشور در سوریه، عمیق تر کرده است.

هم چنین به گزارش اسپوتنیک در ادامه این کنفرانس استولتنبرگ با اشاره به افزایش 3.9 درصدی بودجه دفاعی سال 2019 کشورهای اروپایی و کانادا، گفت که این بودجه برای پنج سال متوالی روند صعودی داشته است.

وی همچنین در مورد اولین سیاست فضایی ناتو افزود: وزرای دفاع اولین سیاست فضایی ناتو را تصویب خواهند کرد که مقرر می کند این سازمان چگونه با چالش ها و فرصت ها در فضا عمل کند.

دبیرکل ناتو در بیان نظر خود درخصوص وضعیت خلیج فارس نیز بر اهمیت موضوع فعالیت های ایران در منطقه تاکید کرد و گفت: مسئله ایران موضوع جلسه نیست اما من انتظار بحث در مورد این کشور را هم طی جلسه وزرای دفاع ناتو و هم طی دیدارهای دوجانبه در حاشیه این جلسه دارم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20417

به "برنامه های ناتو در نشست فردای وزرای دفاع و پاسخ به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های ناتو در نشست فردای وزرای دفاع و پاسخ به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید