با بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی آشنا شوید

به گزارش مهسان بلاگ، جاذبه گردشگری کوش آداسی | Kusadasi Tourist Attractions

جزیره کوش آداسی که امروز می خواهیم درباره آن با شما صحبت کنیم، پر است از جاذبه های زیبا و دیدنی که بدون شک مقصد هر گردشگری بعد از استانبول، بازدید از جاذبه های گردشگری کوش آداسی است. کوش آداسی زیبا که از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه است، در کانون مراکز مهم گردشگری است. پیشنهاد می کنیم تا در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، جاذبه های گردشگری کوش آداسی را مورد آنالیز قرار دهیم.

با بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی آشنا شوید

پارک ملی دلتای آیدین | Aydin Delta National Park

برای شروع آنالیز بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی که شما باید از آن ها بازدید کنید بیایید تا با یکی از زیباترین پارک های این جزیره یعنی پارک ملی دلتای آیدین که به آن بیوک مندرس نیز می گویند، این بحث را شروع کنیم. تمامی عوامل طبیعی و جغرافیایی اعم از نئولوژیک و بیولوژیک دست در دست هم داده اند تا یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی را نه تنها در بین جاذبه های گردشگری کوش آداسی بلکه در سراسر ترکیه به وجود آوردند.

این پارک زیبا در بین دو منطقه سکه و کوش آداسی قرار گرفته است. نکته جالبی درباره این پارک وجود دارد و آن این است که این پارک از سمت مردم بسیار مقدس شناخته می شود و قدمتش به قرن های 8 و 9 میلادی می رسد. از بهترین جاذبه های طبیعی کوش آداسی همین پارک است که سالانه در آن کنفدراسیون های علمی بسیاری برگزار می شود.

آدالند | Adaland

از دیگر جاذبه های گردشگری کوش آداسی که خیلی هم پرهوادار است، در 6 کیلومتری پارک آکوا فانتزی و کوش آداسی قرار گرفته و آدالند نام دارد. با این که پارک آبی آدالند به اندازه دیگر پارک های معروف آبی کوش آداسی عظیم نیست اما، بسیار محبوب و پر هوادار است. در آدالند معمولا نمایش دلفین ها را برای گردشگران و کسانی که به آن آمده اند را می گذارند.

دیدایما | Didyma

در کنار کوش آداسی محوطه ای افسانه ای وجود دارد که به آن دیدایما می گویند و از دیدنی ها و جاذبه های کوش آداسی است. دیدایما بعد از بنای دلفی در یونان باستان به عنوان دومین تالار مذهبی مهم و عظیم در جهان باستان به شمار می رفته است. این مکان مرکز تمرکز افراد تمدن هلینمی ها بوده است و به همین خاطر این تالار در این مکان ساخته شده است. دیدایما بنایی بسیار مهم است و از زمان کنستانتین به بعد رو به زوال رفت.

گوورجین آداسی از جاذبه گردشگری کوش آداسی |Guverjin Adasi

در قرن 19 میلادی، در زمانی که قیام مورا از طرف عثمانی ها صورت گرفت، گورجین آداسی را مثل پاسگاه و کلانتری ساخته و قرار دادند تا از جزیره ها پاسبانی دهد. گورجین آداسی یکی از جاذبه های ترکیه و از جمله جاذبه های کوش آداسی است که حتما باید به آن سر زد.

پرینه | Perine

پرینه یکی دیگر از جاذبه های کوش آداسی است که در کنار منظزه کوهستانی محیط زیست طبیعی و همچنین بازمانده های تمدن هلینمی که از تمدن یونانیان به جای مانده است، یکی از دیدنی ترین جاذبه های موجود در کوش آداسی است که در نهایت 450 سال قبل از میلادی مسیح بسیار پر رونق و پیشرفته بوده است. این شهر به خاطر بالا آمدن سطح آب رودخانه میندر، تا حد زیادی به زیر آب رفت و از بین رفت. در این منطقه، آمفی تئاتری 6500 نفری را در خود دارد.

جزیره کبوتر | Guvercin Ada

یک گذرگاه 350 متری نیز در نزدیکی جزیره وجود دارد که در نهایت به جزیره ای به نام جزیره پرنده می رسد. در این جزیره زیبا و دیدنی، باقی مانده های یک قلعه بیزانسی که متعلق به قرن 132 میلادی است، وجود دارد. این قلعه برای مدتی در طول تاریخ این قلعه به عنوان مقر دزدان دریایی شناخته مب شده است. برج و بارو و دیوارهای این قلعه بعدها به مجموعه این قلعه در جزیره کبوتر اضافه شدند. در این جزیره پر است ار کافه و رستوران های مختلف که فضای جزیره را جهانگردی تر نموده اند.

روستای گوزل چاملی | Village of Gozel Chamly

روستای گوزل چاملی در دامنه تپه دیلک در محدوده شمال شرقی پارک ملی آیدین قرار گرفته است. این روستا معمولا به عنوان محل برگزاری بسیاری از کنفرانس های کنفدراسیون هایی که مرکز سیاسی و علمی هستند، قرار می گیرد. در این پارک گردشگاه هایی برای استفاده روزانه نیز وجود دارد.

منطقه بندرگاه | Kusadasi Harbor Area

بسیاری از جاذبه های گردشگری کوش آداسی در منطقه بندرگاه تاسیس شده اند. در این بندرگاه کاروانسرای معروف و عظیمی قرار گرفته است که توسط کسی از شاهان عثمانی ساخته شده است. این بندرگاه یکی از جاذبه های گردشگری کوش آداسی است.

غار کاراجا | Karaca Cave

در 9 کیلومتری جاده تورگوت، غار کاراجا از جمله جاذبه های گردشگری کوش آداسی قرار گرفته است. غار کاراجا یکی از غار های شگفت انگیز در جهان است که در دوران باستان محلی برای سکونت انسان های نخستینی بوده که در آن منطقه زندگی می نموده اند. این غار سالانه میزبان هزاران جهانگرد از سر تا سر جهان است. غار کاراجا هر سال به مدت چند ماه تعطیل می باشد تا راه های آن مورد آنالیز و مقاوم سازی قرار بگیرند.

شبه جزیره دیلک | Dilek Kusadasi

شبه جزیره دیلک نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کوش آداسی است. در این شبه جزیره، سواحل بسیاری برای فعالیت های آبی وجود دارد. امکان پیاده روی در راه های جنگلی این جزیره، یکی از این بهترین گزینه ها برای طبیعت گردان و عاشقان محیط زیست است.

افه سوس | Ephesus

از شهرهای دیدنی و تاریخی کوش آداسی، افه سوس است. افه سوس، شهری چند هزار ساله است که شهرت و در پی آن تاریخخچه غنیش، گردشگران زیادی را همواره به جذب خود نموده است. شهر افه سوس در قرن دهم قبل از میلاد تاسیس شد. این شهر بین ازمیر و کوش آداسی قرار گرفته و رفتن به آن از هر دو شهر ممکن است.

ساحل بانوان | Kadinlar Denizi

کادینلار ساحیلیسی یا همان ساحل بانوان، یکی از بهترین ساحل های این شهر است. دراین ساحل بازی های بسیار زیادی وجود دارد و امکانات آن مناسب است.

میلتوس | Miltos

از دیگر بازمانده های تمدن هلنیستی ها در کوش آداسی، میلتوس است. این شهر برخلاف دیگر شهرهای پر رونق در آن موقع، تا دوره سلجوقیان و قرن 14 میلادی در آن زندگی ادامه داشت.

روستای کیرازلی | Kirazli

روستای کیزارلی پر است از جاذبه های گردشگری در کوش آداسی از نوع باغ و زمین های زراعی که خیلی ها را به سمت خود جذب می کند. مهم ترین محصول این روستا، انگور است.

پلاژهای کوش آداسی | Kusadasi Beaches

معروف ترین پلاژهای کوش آداسی عبارتند از: پلاژ گوورچین آداس ، ، پلاژ کارا اوا، ، پلاژ سوگی، پلاژ کالاماکی، آب گرم یاوان سو، پلاژ ییلانچی بورنو، پلاژ یاوان سو، پلاژ کوشتور، آب گرم ونوس و آب گرم گوزل چاملی.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزیره یکوش آداسی به سایت تریپ ادوایزر مراجعه کنید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: الی گشت
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45490

به "با بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید