بازار کم رونق شب عید در جنوب تهران

به گزارش مهسان بلاگ، مردم شهرری و جنوب تهران با جدی دریافت بخشی از توصیه های مسئولان ستاد مقابله با ویروس کرونا، خیابان ها و بازارهای این شهر را خالی از هیاهوی شب عید نموده اند.

بازار کم رونق شب عید در جنوب تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بخش اعظمی از مردم یک میلیون نفری شهرستان ری در جنوب تهران با حضور حداقلی در بازارهای 5 بخش مرکزی، قلعه نو، کهریزک، حسن آباد فشافویه و خاوران تا حدودی به توصیه های پزشکی مسئولان وزارت بهداشت جامعه عمل پوشانده اند.

ترافیک در بسیاری از معابر شهرری مانند سه راه ورامین، میدان اصلی شهرری، میدان فرمانداری و فلکه های دولت آباد روز یکشنبه بیست و چهارم اسفند ماه دیگر مانند چند روز قبل با ترافیک زیادی همراه نیست.

معابر و بازارهای شب عید شهرستان ری از لحاظ تردد مردم به هیچ عنوان قابل قیاس با سال های گذشته و حتی روزهای گذشته نیست، ویروس کرونا بازار شب عید و نیازهای مردم را کاملا تغییر داده است.

بازارهای میوه و تره بار، آرایشگاه ها، فروشگاه های عظیم، مغازه های کوچک و عظیم عرضه کیف، کفش و پوشاک در بعضی از نقاط شهر مانند دولت آباد کمی ازدحام دارد ولی در سایر نقاط شهر شهروندان فقط برای تامین نیازهای روزانه به فروشگاه ها مراجعه می کنند.

این در حالی است که بنا بر توصیه های ستاد ملی کرونا هرگونه تجمع مردم و شلوغ شدن معابر و خیابان ها می تواند به تسریع در انتشار ویروس کرونا یاری کند و این ادامه تجمعات کار مهار و کنترل این ویروس را با مشکل روبرو می نماید.

ساعت فعالیت اصناف شهرستان ری کاهش یافت

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه مردم توصیه های پزشکی در مورد کرونا را تا روز آدینه بیست سوم اسفند ماه آنگونه که باید جدی نگرفته اند گفت: بنا بر اطلاعیه اتاق اصناف ری و حسب مصوبه مورخ 98/12/23 کمیسیون نظارت شهرری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ساعت کار واحدهای صنفی شهرری از ساعت 10 صبح تا 19 خواهد بود.

موسی احمدی اظهارکرد: کاهش ساعات فعالیت اصناف از امروز شنبه در شهرری اجرا خواهد شد و تمامی اصناف ملزم به رعایت آن هستند.

این مسئول اضافه نمود: به رغم تمامی هشدارهای شیوع ویروس کرونا همچنان بعضی از خیابان ها و مراکز خرید همچنان مملو از جمعیت است به همین جهت در جلسه فوق العاده کمیسیون نظارت بر واحد های صنفی شهرری رییس و اعضای اتاق اصناف تصمیم بر کاهش ساعات فعالیت اصناف گرفتند.

وی بیان نمود:از شهروندان و اصناف خواهش داریم برای مهار شیوع بیماری کرونا با مسئولان و مصوبات ستاد ملی کرونا همکاری کنند و از ترددهای غیرضروری در شهر بپرهیزند.

شهروندان ویروس کرونا را جدی بگیرند

فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه مقابله با ویروس کرونا این شهرستان با تاکید بر اینکه مردم باید با تصمیمات استانی و شهرستانی ستاد مبارزه با ویروس کرونا همرا باشند، گفت: شهروندان با خانه ماندن ویروس کرونا را جدی بگیرند.

حسین توکلی کجانی اظهار کرد: در خانه ماندن بهترین و أمن ترین روش برای مقابله با ویروس کرونا محسوب می گردد، به همین دلیل مردم باید تا حد امکان از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند.

وی مطرح نمود: اقدامات خوبی برای مقابله با ویروس کرونا و ضدعفونی اماکن عمومی در شهرستان ری انجام شده است و این اقدامات پیشگیرانه تا نابودی کامل این ویروس ادامه خواهد داشت.

توکلی با اشاره به اینکه تمامی تصمیمات استانی و شهرستانی در راستای سلامت عمومی است و اگر مردم با این تصمیمات همراهی و همکاری نکنند روزهای سختی را پیش رو خواهیم داشت، بیان نمود: مردم به صورت انفرادی و رعایت نکات بهداشتی حدالمقدور از شیوع این ویروس منحوس جلوگیری کنند.

وی در مورد آمادگی دستگاه های اجرای شهرستان ری در مورد بحرانی شدن شرایط نیز گفت: سوله های بحران شهرداری های تابعه آماده تجهیز و تبدیل به مراکز درمانی خواهد بود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در مورد معیشت افرادی که در این ایام معیشتشان تحت شعاع قرار گرفته است نیز گفت: دولت در حال تصمیم گیری است و شرایط مالی این افراد مد نظر است لذا تا بهبودی شرایط در شهرستان ری ادارات خدمات رسان مانند آب، گاز و برق انشعابات خود را بدلیل بدهی مشترکین قطع نخواهند کرد.

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

virapars.ir: مجله ویراپارس | مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 39914

به "بازار کم رونق شب عید در جنوب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار کم رونق شب عید در جنوب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید