بازار سهام منتظر عرضه های اولیه پی درپی

به گزارش مهسان بلاگ، امروز درحالی شاخص کل بورس با رشد و شاخص فرابورس با افت روبرو شد که فعالان بازار سرمایه فردا شاهد عرضه اولیه سه شرکت جدید خواهند بود.

بازار سهام منتظر عرضه های اولیه پی درپی

به گزارش خبرنگاران، فردا بازار سرمایه با حجم شدید عرضه های اولیه روبرو خواهد بود، به طوری که یک شرکت جدید در بورس و دو شرکت جدید در فرابورس عرضه اولیه خواهند شد. این موضوع هرچند که شاید بتواند مقداری نقدینگی جدید به بازار بیاورد، اما در طرف مقابل باعث می گردد که بسیاری از معامله گران برای شرکت در عرضه های اولیه مقداری از پرتفوی خود را عرضه نمایند و حجم عرضه ها نسبتاً بالا رود.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 538 واحد رشد کرد و به رقم 167 هزار و 909 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با 84 واحد رشد رقم 31 هزار و 407 واحدی را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور نیز با 800 واحد افزایش تا رقم 188 هزار و 426 واحدی بالا رفت و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب 341 و 1330 واحد رشد کردند.

امروز برای چندمین روز پیاپی فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران تاثیرگذارترین نمادها روی شاخص های بازار سرمایه بودند. ارزش معاملات این دو نماد مجموعاً به 33 میلیارد تومان رسید.

همچنین سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین و پالایش نفت تهران هر کدام به ترتیب 119 و 55 واحد تأثیر افزایشی روی شاخص های بازار سرمایه داشتند.

اما در طرف مقابل پتروشیمی مبین، گروه مپنا، پتروشیمی پردیس و توسعه معادن و فلزات هر کدام به ترتیب 46، 39، 26 و 23 واحد در شاخص های بازار سرمایه تأثیر کاهشی داشتند.

در گروه فلزات اساسی امروز شاهد نوسان قیمت کمتر از دو درصد در بیشتر سهم ها بودیم. در گروه استخراج کانه های فلزی نیز به جز در سه نماد مابقی کمتر از دو درصد نوسان قیمت را شاهد بودند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات بیشتر سهم ها با کاهش قیمت روبه رو شدند. در این گروه ارزش معاملات به 25 میلیارد تومان رسید و حجم کل معاملات این گروه به 203 میلیون سهم و اوراق اقتصادی دست یافت.

اما بانک ها همچنان پیشتاز معاملات هستند و بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند به طوری که در این گروه 503 میلیون سهم به ارزش بیش از 95 میلیارد تومان مورد دادوستد نهاده شد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم 650 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 1.7 میلیارد سهم و اوراق اقتصادی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم 150 هزار و 725 رسید.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل 6.17 واحد کاهش یافت و در تراز 2090 نشست. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم 493 میلیارد تومان رسید که این عدد ناشی از دست به دست شدن بیش از 642 میلیون سهم و اوراق اقتصادی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار مجموعاً به عدد 103 هزار و 184 رسید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6793

به "بازار سهام منتظر عرضه های اولیه پی درپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار سهام منتظر عرضه های اولیه پی درپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید