افشاگری سی ان ان از ارتش سری پوتین، هیچ رازی از روسیه وجود ندارد

به گزارش مهسان بلاگ، ایسنا نوشت: هیچ رازی درباره حضور روسیه در جمهوری آفریقای مرکزی وجود ندارد.

افشاگری سی ان ان از ارتش سری پوتین، هیچ رازی از روسیه وجود ندارد

خیابان ها مملو از پوسترهای تبلیغاتی تحت عنوان روسیه: دست در دست ارتش شما شده است. یک ایستگاه رادیویی محلی هم زبان روسی آموزش می دهد. نیروهای جدیدی که جذب این ارتش شدند به زبان روسی آموزش می بینند و از تسلیحات روسی استفاده می نمایند

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، اما کمپین روسیه در این کشور جنگ زده چیزی جز افزایش نفوذ مسکو، بیرون راندن رقبا و بازطراحی خود به عنوان یک بازیگر مهم در این منطقه نیست.

ماه ها آنالیز سی ان ان نشان می دهد، هزینه این جاه طلبی در قلب آفریقا از سوی یوگنی پریگوژین، میلیاردر روس که به کرملین نزدیک است و با عنوان سرآشپز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شناخته می گردد، تامین می گردد. او بابت تامین اقتصادی آژانس تحقیقات اینترنت که در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مداخله کرد، هدف تحریم های واشنگتن قرار گرفته است.

تشکیلات پریگوژین شامل شرکتی موسوم به لوبای اینوست می گردد که هزینه های این شبکه رادیویی در جمهوری آفریقای مرکزی را تامین می نماید. این شرکت همچنین آموزش جذب نیرو در جمهوری آفریقای مرکزی را با حدود 250 مزدور روس و تعداد دیگری که در راه هستند، تامین اقتصادی می نماید. از دیگر فعالیت های این شرکت می توان به اکتشاف الماس و طلا در این کشور غنی از ذخایر معدنی اشاره نمود.

پریگوژین برای دنیا مزدوران یا مقاطعه کاران نظامی خصوصی ناشناخته است. گمان می رود او نیروی محرکه یک مقاطعه کار سری موسوم به واگنر باشد که سربازانش در سوریه و شرق اوکراین ایفای نقش می نمایند. یکی از شرکای کهنه کار او ریاست این شرکت را بر عهده دارد.

ترجمه بیلبورد: آفریقای مرکزی و روسیه دست در دست هم؛ حرف کم و عمل بسیار

یک نیروی روسیه برای اولین بار درباره زندگی اش در یک ارتش مخفی که رسما وجود ندارد، صحبت می نماید. او در چچن علیه جدایی طلبان جنگیده است و در دفاع از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در سوریه بوده است. او تمایلی ندارد نامش فاش گردد چون می ترسد صحبت درباره این نیروی سایه که به گسترش قدرت روسیه و نفوذ در مناطق بی ثبات دنیا یاری می نماید، اقدامات تلافی جویانه در پی داشته باشد.

او می گوید حقوقش را از واگنر می گیرد. او اضافه کرد: این فقط یک یگان مبارزه است که هر چه پوتین بگوید، انجام می دهد.

این اتهامی است که کرملین رد می نماید. پوتین ماه ژوئن درباره مقاطعه کاران نظامی در سوریه گفت: این افراد جانشان را به خطر می اندازند و این نوعی مشارکت در مبارزه با تروریسم است... اما این ربطی به کشور روسیه و ارتش روسیه ندارد.

اما تحلیلگران می گویند، غیر قابل تصور است که واگنر بدون تایید پوتین وجود داشته باشد. در حقیقت کمپین آموزش آن در مولکینو واقع در جنوب روسیه وابسته به پایگاه نیروهای ویژه روسیه است و تحت حفاظت سربازان قرار گرفته است و بازدید نماینده اجازه حضور نمی یابد.

پریگوژین پیشتر هرگونه ارتباط با واگنر را تکذیب نموده است. او یا دیگر مقام های شرکت هایش حاضر به گفت وگو با سی ان ان نشدند اما این میلیاردر پس از سرمایه گذاری در اوکراین و سوریه، به نظر روی آفریقا متمرکز شده است و شرکت های تابعه آن در لیبی، سودان و جمهوری آفریقای مرکزی کار می نمایند.

مقر مزدوران در جمهوری آفریقای مرکزی در زمین های کاخ سابق ریاست جمهوری در بارنگو است که دو ساعت از بانگی فاصله دارد. سال 2017 شورای امنیت سازمان ملل یک ماموریت آموزشی روسیه را تایید کرد اما دیگر دولت ها انتظار نداشتند که مردان پریگوژین این خلاء را پر نمایند. جای شگفتی نیست که مربیان صورت هایشان را می پوشانند و با ما صحبت نمی نمایند.

یکی از آن مردانی که حاضر به گفت وگو می گردد، والری زاخاروف، از افسران اطلاعاتی پیشین ارتش روسیه است که در دهه 90 میلادی در چچن بوده است و اکنون مسوول آموزش است. او به سی ان ان گفت: کار ما عملا به معنای بازگشت روسیه به آفریقا است. ما در زمان شوروی در بسیاری از کشورها حضور داشتیم و روسیه دوباره به همان موضع بازگشته است. ما هنوز ارتباطاتی داریم و کوشش داریم تا آن ها را دوباره برقرار کنیم.

زاخاروف این مربیان را سربازان ذخیره توصیف می نماید. اما نه او و نه دیگران نمی توانند شرح دهند که چه کسانی آن ها را به آنجا فرستاده و پولشان را پرداخت می نماید. همچنین نقش او هم در این کشور تا حدی نامشخص است. زاخاروف به سی ان ان گفت به عنوان مشاور امنیتی برای رئیس جمهوری جمهوری آفریقای مرکزی کار می نماید.

به اعتقاد او، واگنر در جمهوری آفریقای مرکزی فعالیت ندارد و او هرگز پریگوژین را ندیده است. زاخاروف می گوید: به لحاظ قانونی، چنین چیزی وجود ندارد و بنابراین ما اینطور در نظر می گیریم که وجود ندارد. تا جایی که به جمهوری آفریقای مرکزی مرتبط است، مقاطعه کار نظامی خصوصی (واگنر) وجود ندارد.

اما شبکه خبری سی ان ان مدارکی در دست دارد که نشان می دهد زاخاروف دست کم یک بار در ژوئیه 2018 از سوی شرکت پریگوژین تامین شده است.

رئیس جمهوری جمهوری آفریقای مرکزی که کارفرمای زاخاروف است، به سی ان ان گفت هیچ ارتباطی میان حمایتی که روسیه در آموزش نظامی فراهم می نماید با دیگر عوامل وجود ندارد. اما سفر دو روزه به بانگی از ارتباط نزدیک میان مزدوران و معدن چیان حکایت دارد. اسناد نشان می دهد شرکت لوبای اینوست حق اکتشاف طلا و الماس در هفت سایت را گرفته است.

یک نوجوان محلی می گوید، روس ها 18 ماه است آمده اند، همان زمانی که مربیان نظامی می رسیدند. او همچنین می گوید روس ها از مقر مزدوران در بارنگو آمده اند. این نوجوان می گوید صدها تن در این منطقه اکنون برای روس ها کار می نمایند و هرچه بیابند باید تحویل عوامل محلی روس ها بدهند.

ژنرال استفان تاونسند، رئیس جدید فرماندهی آمریکا در آفریقا این مزدوران در برنگو را شبه ارتشی و کاملا مرتبط با کرملین توصیف نموده است. او ماه آوریل در جلسه کنگره آمریکا تاکید نمود: آن ها از این ها برای آموزش بعضی از نیروهای مسلح محلی استفاده می نمایند. بعضی از این کارها ممکن است بی خطر باشند. بعضی از آن ها احتمالا چندان هم بی خطر نیستند.

310 310

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14526

به "افشاگری سی ان ان از ارتش سری پوتین، هیچ رازی از روسیه وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری سی ان ان از ارتش سری پوتین، هیچ رازی از روسیه وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید