افزایش فاصله طبقاتی در انگلستان

به گزارش مهسان بلاگ، بر اساس آمار جدید، نابرابری ثروت در انگلیس موجب گردیده که در حال حاضر در لندن، خانواده های ثروتمند 24 برابر ثروتمندتر از فقرا شوند و در دیگر مناطق انگلیس نیز از زمان آغاز بحران مالی جهانی روند مشابهی ایجاد گردیده است.

افزایش فاصله طبقاتی در انگلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، از زمان بحران مالی، نابرابری و فاصله طبقاتی در بیشتر مناطق بریتانیا گسترش یافته است.

محقق این تحقیق گفت: ارزش موجودی خانوارها مانند دارایی ها، حقوق بازنشستگی، دارایی های مالی در سال های 2014-2016 به میزان 12.8 تریلیون پوند (17 تریلیون دلار) بوده است. در واقع، دارایی افراد ثروتمند 22 درصد رشد داشته و دارایی افراد کم درآمدتر 13 درصد افزایش یافته است.

در لندن میانگین ارزش خانه بیش از دو برابر میانگین ملی بوده و این شکاف در بسیاری از نقاط دیگر این کشور نیز گسترش یافته است. در ولز، شرق میدلندز، شمال شرقی و شرق انگلستان و یورکشایر افراد کم درآمد وضعیت بدتری نسبت به قبل از بحران مالی دارند.

کنور داریسی - تحلیلگر ارشد سیاستگذاری و تحلیلی، گفت: سرمایه افراد ثروتمند موجب نابرابری در مناطق می گردد و این شکاف در اقتصاد بسیار مهم است و موجب بهبود و یا بدتر شدن زندگی اقتصادی افراد در کشور خواهد شد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 963

به "افزایش فاصله طبقاتی در انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فاصله طبقاتی در انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید