اعطای نشان افتخار نظربایف به سران کشورهای بلاروس، روسیه و قرقیزستان

به گزارش مهسان بلاگ، نورسلطان نظربایف در دیدار سران کشورهای بلاروس، روسیه و قرقیزستان به آنها نشان افتخار نخستین رئیس جمهور و پیشوای ملت قزاقستان را تقدیم کرد.

اعطای نشان افتخار نظربایف به سران کشورهای بلاروس، روسیه و قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، نورسلطان نظربایف نخستین رئیس جمهور و پیشوای ملت قزاقستان با سران کشورهای عضو اتحادیه مالی اورآسیا دیدار و گفت وگو کرد.

نظربایف ضمن دیدار با الکساندر لوکاشینکو رئیس جمهور بلاروس، با اهدا نشان افتخاری پیشوای ملت قزاقستان بر نقش و سهم ویژه وی در توسعه فرآیندهای همگرایی و شکل گیری اتحادیه مالی اورآسیا تاکید نمود.

وی با اشاره به پنجمین سالگرد ایجاد اتحادیه مالی اورآسیا و بیست و پنجمین سالگرد ایده همگرایی اوراسیا گفت: بدون حمایت شما این سازمان امروز وجود نداشت.

لوکاشینکو به نوبه خود با تقدیر از نظربایف تصمیم وی در زمینه کناره گیری از قدرت را خردمندانه و رئیس جمهور فعلی قزاقستان را فرد بسیار مناسب خواند.

رئیس جمهور سابق قزاقستان همچنین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

طی این ملاقات نظربایف به رئیس جمهور روسیه نیز به خاطر سهم ویژه در تعمیق و گسرتش همکاری میان دو کشور نشان افتخاری پیشوای ملت قزاقستان را تقدیم کرد.

نظربایف با اشاره به ایجاد اتحادیه مالی اوراسیا گفت: با وجود مسائل مبادله تجاری میان کشورهای عضو اما همکاریهای تجاری افزایش و تعداد شرکت های مشترک بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: فکر می کنم اتحادیه مالی اوراسیا باید در جهت همگرایی با اتحادیه اروپا، سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا و سایر سازمان ها حرکت کند.

رئیس جمهور روسیه با تقدیر از اهدا نشان افتخاری بر تقویت بیشتر گفت وگوی کشورهای عضو تاکید و نقش نظربایف در این راستا مفید مطرح کرد.

رئیس جمهور سابق قزاقستان در جریان ملاقات با رئیس جمهور قرقیزستان نشان افتخاری پیشوای ملت قزاقستان را به وی تقدیم و بر سطح بالای روابط میان مردم قزاق و قرقیز تاکید نمود.

وی قزاق و قرقیز را 2 ملت به هم نزدیک و برادر خواند و گفت: مطمئن هستم که قزاقستان در آینده نیز از شما حمایت خواهد نمود.

جین بیک اف به نوبه خود با تقدیر از نظربایف برای اعطا نشان افتخاری از وی به عنوان پیشوای کشورهای ترک زبان یاد و بر نقش ویژه پیشوای ملت قزاقستان در زمینه تقویت دوستی میان مردم کشورهای آسیای مرکزی تاکید نمود.

نظربایف در جریان دیدار با نیکال پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بر اهمیت توسعه و تقویت همکاری های دوجانبه تجاری و مالی میان 2 کشور تاکید نمود.

پاشینیان با اشاره به نقش ویژه نخستین رئیس جمهور قزاقستان در توسعه ارتباطات بین دولتی و فرآیندهای همگرایی در زمینه تعمیق بیشتر روابط دوجانبه مالی میان دو کشور ابراز اطمینان کرد.

پیشوای ملت قزاقستان همچنین با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان که در نشست امروزه به عنوان مهمان افتخاری حضور دارد ملاقات و بر تقویت بیشتر روابط دوجانبه میان دو کشور تاکید نمود.

رحمان به نوبه خود با اشاره به سرعت رشد و دستاوردهای قزاقستان آن را با فعالیت پیروز و خردمندانه نظربایف مرتبط دانست.

رئیس جمهور سابق قزاقستان همچنین با تیگران سارکسیان رئیس هیات مدیره کمیسیون مالی اوراسیا دیدار و گفت و گو کرد.

در جریان این ملاقات وضعیت فعلی و دورنمای توسعه اتحادیه مالی اوراسیا مورد آنالیز نهاده شد.

نظربایف در این دیدار با بیان اینکه بسیاری از کشورها و سازمان ها علاقه مند به برقراری همکاری با اتحادیه مالی اوراسیا می باشند بر ضرورت گسترش جغرافیای شرکای مالی این اتحادیه اشاره نمود.

سران کشورهای عضو اتحادیه مالی اوراسیا و کشورهای ناظر و مهمان که به منظور شرکت در نشست شورای عالی مالی اوراسیا وارد نورسلطان پایتخت قزاقستان شدند همچنین به طور جداگانه با قاسم ژامرت تاکیاف رئیس جمهور موقت این کشور دیدار و گفت وگو کردند.

انتهای پیغام/.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10155

به "اعطای نشان افتخار نظربایف به سران کشورهای بلاروس، روسیه و قرقیزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای نشان افتخار نظربایف به سران کشورهای بلاروس، روسیه و قرقیزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید