استعدادهای رشته وزنه برداری ایلام نیازمند امکانات

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، وزنه برداری از جمله ورزشی هایی است که مانند دیگر رشته های ورزشی در آن ورزشکاران زیادی در کشورمان افتخار آفرین گردیده اند.

استعدادهای رشته وزنه برداری ایلام نیازمند امکانات

رشته ای که در آن افتخار آفرینان زیادی نیز در استان ایلام داشته است، از جمله این افتخار آفرینان علی هاشمی وزنه برداری تیم ملی کشورمان از روستای مورت بخش چوار در استان ایلام است که به رغم محدودیت امکانات و شرایط ورزشی توانسته افتخار آفرین و مایه سربلندی استان باشد.

یکی از شهروندان بخش چوار در مصاحبه با خبرنگاران گفت: امکانات وزنه برداری در روستای مورت بخش چوار در حد ورزشکاران این رشته نیست، ورزشکاران با همین امکانات در حال تمرین هستند که بتوانند با این امکانات ضعیف به جایی برسند و در مسابقات شرکت نمایند.

علی دارابی ادامه داد: بخش چوار دارای استعدادهای خوبی در رشته وزنه برداری است، قهرمانانی نیز در این بخش توانستند مقام آفرین برای کشور و استان باشند.

وی توضیح داد: از مسئولان درخواست داریم از ورزشکاران این بخش حمایت نمایند و امکاناتی در اختیار ورزشکاران قرار دهند که این ورزشکاران بتوانند در سطح کشور و مسابقات بین المللی خود را نشان دهند و افتخارات زیادی کسب نمایند.

همایون بسطامی رئیس هئیت وزنه برداری استان ایلام در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هئیت وزنه برداری استان چه در گذشته و چه الان کارنامه خوبی را در رشته وزنه برداری دارد و امروز شاهد موفقیت وزنه برداران در سطح کشور، آسیا و جهانی هستیم.

وی اضافه نمود: ورزش وزنه برداری از رشته های قدرتی است که احتیاج به 3 فاکتور قدرت، استقامت، تکنیک دارد که ورزشکاران استان ایلام این استعدادها و قابلیت ها را در وزنه برداری دارند امروز نیز شاهد شکوفایی این استعدادها در سطح جهانی و المپیک هستیم.

بسطامی بیان داشت: ورزشکاران ورزش وزنه داری در استان از خانه وزنه برداری برخوردار هستند، سالنی که مجهز و امکانات قابل قبولی دارد نیز هم اکنون ورزشکاران در این سالن در حال تمرین هستند.

رئیس هئیت وزنه برداری استان ایلام در خصوص امکانات ورزش وزنه برداری در بخش چوار بیان داشت: در بخش چوار امکاناتی اخیرا به هئیت وزنه برداری بخش چوار داده گردیده و دیگر در حد توان ما نیست که این امکانات را به دیگر روستاهای این بخش انتقال دهیم، امکاناتی که به بخش چوار داده گردیده آنها نیز می توانند به روستاها انتقال دهند.

وی اضافه نمود: روستای مورت تا بخش چوار فاصله بسیار کمی دارد، اکثر ورزشکاران این بخش می توانند با این فاصله زمانی کم می توانند در بخش چوار به تمرینات خود بپردازند.

وی اضافه نمود: با توجه به این که هالتر وزنه برداری در این رشته از کشور خارج وارد می گردد و هزینه بسیار سنگینی را نیز دارد اما هم اکنون در روستای مورت بخش چوار 2 هالتر اریکو خارجی جهت تمرینات ورزشکاران وجود دارد.

بسطامی بیان داشت در یک روستا امکانات بالایی در این حد وجود دارد و ورزشکاران از آن برخوردار هستند اما انتظاری که داریم با توجه به این که ما در سنین پایه یعنی نونهالان و نوجوانان کار می کنیم باید تفکرات و وقت مربیان در بخش چوار به سمت سنین پایه باشد که بتوانیم در این زمینه پیشرفت های داشته باشیم.

رئیس هئیت وزنه برداری استان ادامه داد: اخیرا فدراسیون وزنه برداری طرحی در ارتباط با استعدادیابی برای متولدین 1381 تا 1388 تصویب نموده که این طرح شامل 8 دوره است.

وی اضافه نمود: تیم اولین دوره آن به مسابقات اعزام شد که این تیم شامل 14 نفر به اردوی 4 روزه اهواز بود، از مربیان بسیار مجرب و خوبی استفاده گردیده که این اولین مرحله طرح به تصویب رسیده فدراسیون وزنه برداری است.

بسطامی مطرح کرد: در همین سنین پایه با استفاده از مربیانی که دارای مدارک بالایی هستند در حال کار هستیم، امیدواریم که بتوانیم برای المپیک های بعدی و مسابقات جهانی شاهد موفقیت آنها باشیم اما متاسفانه به لحاظ مالی دارای مشکلاتی هستیم، اداره ورزش و جوانان استان در حد توان یاری هایی در این راستا داشته ولی احتیاج به یاری بیشتری داریم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1458

به "استعدادهای رشته وزنه برداری ایلام نیازمند امکانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعدادهای رشته وزنه برداری ایلام نیازمند امکانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید