اساتید درباره ابعاد اجتماعی آزمون های ملی تحقیق می نمایند

به گزارش خبرنگاران، سازمان سنجش آموزش کشور، با هدف بهبود مأموریت های خود، در حوزه های سنجش علمی و ارزشیابی آموزشی و تضمین کیفیت آموزش عالی، از اعضاء هیئت علمی علاقه مند، برای انجام پژوهش در عناوین اعلام شده دعوت به عمل آورد.

اساتید درباره ابعاد اجتماعی آزمون های ملی تحقیق می نمایند

این عناوین در حوزه های روان سنجی و آزمون سازی، فرایندها و اجرای آزمون ها، ابعاد اجتماعی و آموزشی آزمون ها، ارزشیابی و ارتقاء سازمانی اعلام شده اند.

روان سنجی و آزمون سازی:

1. آنالیز روش های ارتقاء کیفیت سؤالات آزمون های سراسری بر اساس الگوهای شناختی

2. تدوین ساختار مفهومی مواد مربوط به هر آزمون، به تفکیک رشته و بر اساس سرفصل های مصوب

3. آنالیز روایی و اعتبار (ملاک و محتوایی) آزمون های شغلی از ابعاد مؤلفه های روان سنجی

4. آنالیز توان تفکیک (تمیز) آزمون های سراسری

5. طراحی الگوی سنجش توانایی نگارش و تحلیل منطقی در آزمون ورودی مقطع دکتری

6. آنالیز نقش درس های عمومی و تخصصی در پذیرش داوطلبان رشته های مختلف آزمون سراسری (کنکور)

7. آنالیز روایی آزمون های سرنوشت ساز یا تأکید بر پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنها

8. آنالیز ساخت آزمون های سرنوشت ساز مبتنی بر استعداد تحصیلی

9. آسیب شناسی سؤالات آزمون های سراسری (کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری) از حیث ملاک های تدوین سؤال و تطابق با دانش موضوعی

فرایندها و اجرای آزمون ها

1. آنالیز روش های بهینه سازی فرایند انتخاب رشته آزمون های سراسری

2. طراحی الگوی سنجش و پذیرش برای بخش عملی آزمون های سراسری

3. مطالعه ابعاد اقتصادی برگزاری آزمون ها به منظور برطرف تنگناهای اقتصادی و افزایش کیفیت اجرای آزمون ها

4. آنالیز و امکان سنجی استفاده از آزمون های الکترونیک در آزمون های سراسری

5. آسیب شناسی فرایند اجرای آزمون های سراسری در دانشگاه ها ومراکز مجری و ارائه مدل بهینه جهت مکانیزه کردن فرایندهای اجرایی آزمون ها

6. آنالیز و تحلیل تفکیک سنجش از پذیرش به تفکیک آزمون های ورودی آموزش عالی و استخدامی

ابعاد اجتماعی و آموزشی آزمون ها

1. آنالیز وضعیت تحصیلی دانشجویان، بر اساس انواع سهمیه ها

2. آنالیز کیفیت تحصیلی دانشجویان و رابطه آن با انتخاب رشته در آزمون های سراسری

3. آسیب شناسی معیارهای پذیرش داوطلبان دوره دکتری از دیدگاه اساتید دانشگاه

4. آنالیز و تحلیل اقتصاد سیاسی آموزش عالی ایران (با تأکید بر اقتصاد سیاسی آزمون های ورودی)

ارزشیابی

1. آسیب شناسی ساختار فعلی واحدهای متولی ارزشیابی و تضمین کیفیت در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی

2. طراحی و ارائه الگوی مناسب ارزیابی بیرونی و اعتبارسنجی در سطوح مختلف آموزش عالی

3. آسیب شناسی دو دهه تجربه نظام نوین ارزشیابی (درونی) کیفیت در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

ارتقاء سازمانی

1. آینده پژوهی با تأکید بر ایده سازمان ملی سنجش و ارزشیابی آموزش کشور

2. آنالیز میزان رضایت مندی و اعتماد عمومی به سازمان سنجش آموزش کشور و راه کارهای ارتقای آن

سازمان سنجش از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی جهت اجرای طرح های پژوهشی دعوت به همکاری نموده است. علاقه مندان می توانند پیشنهادهای پژوهشی (پروپوزال) خود را حداکثر تا اول بهمن ماه 97 به پست الکترونیک اعلام شده ارسال نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اساتید درباره ابعاد اجتماعی آزمون های ملی تحقیق می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساتید درباره ابعاد اجتماعی آزمون های ملی تحقیق می نمایند"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید