اخطار سازمان هواشناسی درباره آبگرفتگی معابر عمومی

به گزارش مهسان بلاگ، سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه ای نسبت به آبگرفتگی معابر و کاهش دمای سواحل خزر و شمال غرب کشور تا 5 درجه هشدار داد.

اخطار سازمان هواشناسی درباره آبگرفتگی معابر عمومی

به گزارش خبرنگاران سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه ای آورده است: با ورود سامانه بارشی به غرب کشور برای امروز (14 آبان ماه) رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقتی همراه با آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال وقوع سیلاب در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان و کردستان، برای فردا (15 آبان ماه) رگبار باران گاهی با همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقتی همراه با آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال وقوع سیلاب در استان های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، بارش باران در برخی مناطق همراه با احتمال آب گرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق استانهای البرز، تهران، قم، مرکزی، سمنان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، غرب اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی، همدان، زنجان و قزوین پیش بینی می گردد.

در این روز در ارتفاعات شمال غرب، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف دور از انتظار نیست و کاهش 3 تا 5 درجه ای دما در سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور پیش بینی می گردد.

چهارشنبه (16 آبان ماه) بارش باران همراه با آبگرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق خوزستان، شمال بوشهر، شمال غرب فارس و کهگیلویه وبویراحمد و کاهش 6 تا 8 درجه دما در شمال شرق کشور پیش بینی می گردد.

از این رو توصیه می گردد جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی مردم، سازمان های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته گردد.

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای نیز اعلام نموده است: در ادامه فعالیت سامانه جوی که در غرب کشور فعالیت دارد در روز سه شنبه و چهارشنبه (15 و 16 آبان ماه)همچنان در مناطق غربی خلیج فارس افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعد وبرق و افزایش ارتفاع موج از 1.5 متر تا 2 متر پیش بینی می گردد.

از این رو توصیه می گردد طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک به عمل آید و از به کارگیری قایق های تفریحی و سبک جلوگیری گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2640

به "اخطار سازمان هواشناسی درباره آبگرفتگی معابر عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخطار سازمان هواشناسی درباره آبگرفتگی معابر عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید