ابتکار: زنان 75 درصد صنایع دستی ایران را تولید می کنند

به گزارش مهسان بلاگ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان 75 درصد صنایع دستی ایران و همچنین 40 درصد فرآورده های کشاورزی را تولید می کنند.

ابتکار: زنان 75 درصد صنایع دستی ایران را تولید می کنند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم امضای تفاهم نامه که صبح امروز در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاددانشگاهی برگزار گشت، گفت: ما به دنبال رویکرد نتیجه محور هستیم و می خواهیم افراد در سرانجامی کار به مشاغل شرافتمندانه و پایدار دست پیدا کنند وکارآفرینی کنند، در طرح پایلوت این پروژه نیز امروز چند نفر مشغول کار هستند و کسب و کار خانگی آنها پایدار شده است که برای ما ارززشمند است.

وی اضافه کرد: طی ماده 80 سیاست های اختصاصی، دکتر روحانی به ما تکلیف کرده و از ابتدای دولت دوازدهم ستادی تهیه شد که برنامه اقدام مشترک برای آن تدوین شده که در صورت تصویب، تکلیف دستگاه ها در خصوص زنان سرپرست خانوار مشخص می شود.

ابتکار اضافه کرد: این آمادگی برای تجمیع اطلاعات وجود دارد تا تکالیف همه دستگاهها روشن و تقسیم کار انجام شود تا زنان سرپرست خانوار حمایت شوند.

وی ادامه داد: از زاویه توانمندی و ظرفیت های فوق العاده به زنان سرپرست خانوار نگاه می کنیم و با رویکرد توسعه ای و حمایت هایی که روز به روز بیشتر می شود، می توانیم اشتغال پایدار برای آنان ایجاد کنیم.

ابتکار گفت: زنان 75 درصد صنایع دستی ایران را تولید می کنند که از نظر زیبایی شناختی، ایران در دنیا زبانزد است همچنین 40 درصد فرآورده های کشاورزی توسط زنان تولید می شود و 80 درصد از فرش ایران را زنان تولید می کنند که در صادرات ایران اهمیت ویژه دارد.

وی در سرانجام خاطر نشان کرد: سهم زنان در حوزه ملی جدی است و باید در شرایط جنگ اقتصادی و روانی آمریکا از زنان حمایت کنیم و امیدواریم مشارکت بخش خصوصی و بانک ها را هم داشته باشیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8939

به "ابتکار: زنان 75 درصد صنایع دستی ایران را تولید می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار: زنان 75 درصد صنایع دستی ایران را تولید می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید